A
aygtn
Hjälp hjälp hjälp, jag är en riktig kycklingmamma. Mitt sto visade enorma tecken i onsdags att hon skulle föla. Hon hade slappat till i baken och var någorlunda utslätad i vulvan. På natten fick hon enorma sammandragningar och det buktade ut väldigt mycket i vulvan på henne, jag var 100 på att hon skulle föla den natten, men det blev inget. Jag ringde veterinären dagen efter och frågade om detta var normalt, och hon sa att stona kunde hålla på så här i några nätter för att lägga fölet till rätta. Idag är det måndag och hon har haft mer eller mindre sammandragningar varje natt fast inte så kraftiga. Det märkliga är att ljuvret har gått tillbaka och är mindre svullet, jag vet förvisso att det kan gå lite upp och ner, men det har inte gjort det innan, enbart om jag har motionerat henne. Har någon varit med om detta innan, att symtomen har gått tillbaka och att det inte händer någonting . Vi har sovit i stallet sedan måndags förra veckan och är ganska trötta nu eftersom man ställer klockan varje timme för att kolla henne. Märk väl vi har helt släckt i stallet och smyger fram så att hon inte vet att vi är där, så det är inte det att vi stör henne. Hjälp, kan någon svara på detta.
Senast ändrad av en moderator: