Förbygel till HG Geneve träns?

B

Baroya

Hjälp"! Jag måste köpa en ny förbygel till sadeln eftersom den har börjat kasa lite vid hoppningen!

Jag har ett HG geneve träns eller ett Equipe träns när jag tävlar, vad tycker ni att jag ska ha för förbygel. Vet inte alls vad jag vill ha för någon!

Har kommer en bild på tränset och hästen:

9693945.jpg

Tack :)

Sv: Förbygel till HG Geneve träns?

Som sagt, en matchande HG? :idea:

En som matchar tränset så klart. Tycker HG:s förbyglar är snyggt stilrena utan massa krimskrams och resår, bara helt i läder:love:

Ja det vore nog snyggt! Bara det att dom är så fruktansvärt dyra :( Men jag fick lönen igår så jag får väl satsa på det! Är det mågon som har erferanhet av CWDs förbygel eller liknande typ som man fäster i sadelstropparna`?

Visa gärna bild på vilken förbygel, min fantasi är så dåligt :rofl:

Hade varit snyggt, finns det någon HG modell som man fäster i sadelstropparna?

Har inte en sådan, men vill ha:love: inte för att min pålle behöver det, men är ju grymt snyggt! Jag vet, de kostar en del, har en HG martingal som matchar mitt träns. Martingalen är inte så dyr, tror den koster runt tusenlappen, men det e ju pengar det med:angel:

Ja precius. Pengarna springer snabbt i väg. Har inte behövt den innan heller, men sadeln har börjat kasa nu. Ska ta dit sadel nissen igen så hon får titta igenom hur den ligger. Men jag måste ju ha det i viulket fall som heslt när jag hoppar. Känns liksom säkrare ifall något skulle hända. Även om det är snyggare utan. Vill ha så lite gerejer som möjligt på hästen. Mest saker vinner inte ;)

Jag behöver iunte en Martigal utan det är bara själva förbygeln jag är ute efter. Men jag får väl kolla runt lite och se vad jag hittar. Synd bara att det är så långt till Falsterbo!

CWD förbyglen är jättebra den fester man ju i stropparna i stället och de ska tydligen vara bättre för hästen..

HG har en sådan som man fäster i stropparna det vet jag, så satsa på det, det blir snyggast med samma märke. Skulle själv ha en HG men hittade inte den fören jag redan köpt en CWD och den är kanonbra, så det är nog HGn också!

OKej va bra! Trodde nämligen inte att HG hade en sådan modell. Vart hittade du den modellen ?

Ja du, det är just det jag inte vet riktigt, det var i Falsterbo i sommras, det måste varit i Equalitylines monter, det fanns olika modeller, med mönstersöm, med mässingsspännen eller med vanliga spännen. Du kan ju ringa till E-line och höra, de borde ju kunna ta hem iallafall om de inte har hemma.

Sen har jag sett att deras Eql serie, nu kallad glengordon, alltså de med fint läder (inte de billiga rox de lux o Baryard tränsen) även har en sådan, den kostade 1500 har jag för mig, men den är lite mer åt det mörkbruna/rödbruna hållet. På E-lines hemsida heter den Bricol GG Classic, fast den ser ljusare ut där iof.

Senast ändrad:

Ja, det kan jag göra.

Ja visst är den serien oxå fin, men är fäster du inte förnygeln i sadelstropparna, är ute efter det. Inbillar mig att det ärskönare för hästen! Men ghur som helst blir det nog en HG eller CWD. Ska kolla lite priser och modeller, samt lev tid!

Okej! Har i alla fall hittat en nu som jag har beställt från Equipe. Eftersom att sadeln är det tänkte jagh att det nog kan vara snyggt! det var någon ny modell och såg precis ut som jag ville :)

Tack för alla tips :)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 739
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka