Re: Hot!
Varför gör man detta? Är det stötande att man inte tävlar?
Jag tror att det bland annat är stötande att man inte tävlar. Men jag tror att det är mer bakom. Money, money, money!
Jag har högst egna spekulationer om att man upplever ett annat "hot" inom den traditionella ridsporten. I och med dessa nya trender som växer lavinartat bl. a den akademiska ridningen (tillsammans med Western, NH, island och annat) riskerar det svenska halvblodet att förlora marknadsandelar och sin tidigare "status".
Inte nog alltså med att man inte tävlar....
Plötsligt ökar efterfrågan på nordsvenskar och andra raser. Den akademiska ridningen diskvalificerar inte ens varmblodet, här kan alla var med.....
För att hålla på med detta duger vilken gatukorsning som helst eftersom det inte handlar om att bli "bäst" och vinna tävlingar.
Usch, vilket hot? Eller? Dessutom förlorar etablerade traditionella tränare marknadsandelar och "status".
Hot?!
Jag tycker att det var ett korkat coh kortsiktigt beslut i Umeå och det skulle vara intressant att veta mer om personerna bakom det fattade beslutet.
Den som gräver en grop.......
Skall följa debatten med intresse.
Frid Kokopelli Mana - barockinspirerad westernryttare.
PS Ska förresten på en första "mini"-clinic imorgon i AR på min korsning. Just nu är jag mycket glad för det. Vi ska vara i en privat paddock. DS