Elina8
Trådstartare
Nu börjar flytten närma sig, jag och hästen ska flytta till ny stad och nytt stall. Han är min första häst, så jag vet inte alls hur han kommer reagera. Han har ju fått nya hagkompisar innan, och det har gått jättebra.
Men det är ju ändå ett helt nytt ställe, så jag vill göra övergången så bra som möjligt för honom.
Vad ska jag tänka på innan, och vad ska jag tänka på när jag kommer fram?
Hur länge ska jag låta honom vänja sig vid stället?
Är det bäst att låta honom komma ut i hagen först, eller komma in i boxen?
Jag tänkte att jag ska försöka få med mig det hö han har nu för att vänja över till det nya (för magens skull). Men finns det något mer jag kan göra för att göra ombytet så bra som möjligt för honom?
Jag vill ha alla tips ni har, vad jag ska tänka på, hur jag ska göra före, under och efter flytten.
Men det är ju ändå ett helt nytt ställe, så jag vill göra övergången så bra som möjligt för honom.
Vad ska jag tänka på innan, och vad ska jag tänka på när jag kommer fram?
Hur länge ska jag låta honom vänja sig vid stället?
Är det bäst att låta honom komma ut i hagen först, eller komma in i boxen?
Jag tänkte att jag ska försöka få med mig det hö han har nu för att vänja över till det nya (för magens skull). Men finns det något mer jag kan göra för att göra ombytet så bra som möjligt för honom?
Jag vill ha alla tips ni har, vad jag ska tänka på, hur jag ska göra före, under och efter flytten.