Förbättra sin sits!

E

emlundgren

Hej, jag skulle gärna vilja ha lite tips om hur man kan förbättra sin balans, både utan häst och med häst. för jag hamnar lätt i obalans om hästen hoppar förstort eller sparkar bakut osv. :)

Tack, puss emlundgren :D

Sv: Förbättra sin sits!

Hej, jag skulle gärna vilja ha lite tips om hur man kan förbättra sin balans, både utan häst och med häst. för jag hamnar lätt i obalans om hästen hoppar förstort eller sparkar bakut osv. :)

Tack, puss emlundgren :D

rida barbacka mycket hoppa barbacka och rida utan stigbyglar och gör många balans övningar. :)

Jag undrar också detta.

Rider in en unghäst nu och behöver verkligen förbättra sittsen eftersom jag lutar mig för mycket framåt och sånt plus att jag behöver bättre balans men går det verkligen bra att rida barbacka på en unghäst som "ridits" ca 3-4 ggr? :confused:

njaa kan förstå att det kan inte är så kul att rida barbacka på en häst som knappt är riden så mycket faktiskt. :p
men förut gick jag i en hoppspecial på ridskolan där vi fick träna upp balansen med två och tre punktsits med väldigt korta stigbyglar.
Det skulle hjälpa med balansen och det hjälpte faktiskt mig lite grann, men vill få yttligare bättre balans för känner fortfarande att jag har rätt dålig balans. så man kanske får fösöka med det igen eller något :)

så skullevara bra om ni alla kan ge mig ännu mer tips om vad man kan göra! :D

Köp en pilatesboll. En sån där stor sak, och sen använder du den när du sitter framför datorn, sitter du vid datorn mycket kan jag lova att det ger ett snabbt resultat, det gjorde det för mig.
Självklart ska du inte då sitta och ''slappa'', utan rak rygg!

Lycka till ;)

får man ha fötterna i marken eller ska man balansera på rompan? :D

okeej, är dom dyra ? :D

neej man ska nog försöka balensera utan fötter i marken :D

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: MiniLi
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 845
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: Lutten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar