Sv: Förbättra bröstsele?
japp! vi har nog uppnått syftet här iaf! att skaffa fram alternativ till personen som hade en fråga! Man ser att det finns olika sätt att lösa ett problem, vilket som är rätt får man själv avgöra!
Allt som är dyrt och märkes hit o dit är nödvändigtvis inte bra, det gäller ju ALLT, inte bara hästgrejjer. Att dom fyller syftet är inte heller nödvändigt, det syns på mångt och mycket tyvärr... sitter det ett märke på tror folk att det är skitbra!
Det här gäller nog tyvärr oxå var och en... alltså när man är en gröngöling på något lyssnar man på såna som är bättre, och som tävlar eller är proffs och duktig.... man förutsätter att dom kan bättre... Det gör dom ju oftast oxå, men hela debatten om rollkur tex. har fått mig att baxna lite....
Man får plocka av alla duktiga man träffar och skapa sig en egen mix!
SUNT FÖRNUFT ska råda som grund och botten i allt tänkande! Det sa min juridiklärare nyligen!!!
(sen sa jag aldrig att min selmakare själv var kusk, jag kontrollerade olika selar innan jag skaffade denna, och vägde för och nackdelar med DEN selen och andra... DÅ, när jag köpte denna, var priset fantastiskt mycket billigare i jämförelse med det andra jag ville ha/kunde tänka mig. Därför kändes mitt val lätt just då.
Har haft flera av pfiffs standardselar tidigare bland annat,, men där är ju lädret så smalt o hårt att det riskerar att gå av! så jag tog det beslutet jag gjorde då, och har inte ångrat mig. (DÅ kostade den ca 3500 till en stor häst) Jag köpte en baksele av en av dem som ni nämnt här ovan, i läder, ganska smal, men helt ok till en promenadgigg,, för 395 spänn. Säger inte att ihopaplock är SKITBRA, men för mig, just nu, till det jag ska köra och tävla, så passar det perfekt att börja med.)
Puts och studs kan man ha även på ihopaplock! Jag hoppas inte domarna tittar mer på min sele än på hur min häst går!
)
bilder på ihopaplocket finns på min hemsida, som du kan se under min profil!