Förbannade snö!!!

Sv: Förbannade snö!!!

I bland blir jag vekligen förvånad:crazy:
Hästen är ett djur som är i mycket stort behov av att få röra sig MÅNGA timmar om dagen. Självklart skall du släppa ut hästen. Jag kommer från mellan Sverige och där rider man eller kör hästarna i ur och skur. Tänk dom i Norrland. Skall deras hästar gå i ide från hösten och så dammar man av dom til våren när snön har försvunit. Helt vansinne. En häst om står på stall för mycket tappar muskler och skaderisken blir mycket större när den väl kommer ut i hagen igen och börjar bralla och springa som en tok. Det är våran skyldighet att se till att hästen får fysisk och psykisk stimulans. Jag är säker på att en häst är lyckligare av att få vistas ute och kommer därefter också att prestera bättre. Lycka till!:)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
424
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 893
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010