Förändring på mjälten (hund)

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare Marika79
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 3 460
M

Marika79

Min tik blev förra våren kastrerad pga av livmoderinflammation i Mars 2010. De upptäckte under operationen att hon hade förändringar på mjältens bakre kant. Jag måste nu åka in 1 gång/år för att göra ultraljud och kolla läget på henne.

Sitter o funderar lite, Om en hund får förändringar på mjälten, kommer det förr eller senare att sprida sig eller kan hon leva ett fullt normalt liv utan att det förändras något mer. Är det alltid cancer? Hon är i dagsläget jättepigg o ser frisk ut, kan hon plötsligt bli sjuk eller eller det något som man upptäcker sussesivt.

Förstår att det är omöjligt att säga henes utgång o sjukdomstillstånd men jag är bara lite nyfiken på vad ni har för erfaranheter, både bra o dåliga.
Vill ju att hon ska vara frisk så länge som möjligt o jag känner igenom henne varje dag, ibland känner man sig lite nojig och känns mera som man överdriver och väntar sig det värsta.
Så erfaranheter Tack

Tillägga att hon nu är 8 år

Har varit mkt sjuk genom åren, öroninfektioner, spruckna trummhinnir, hälta, tumör i tandköttet (godartat) osv

Liknande trådar

Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 510
Senast: fejko
·
Hundhälsa Jag har varit aktiv här förut men vill vara helt anonym nu med nytt nick. Det här är otroligt jobbigt för mig. Har en hund av en liten...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 912
Senast: Dorinda
·
Hundhälsa Först och främst så har jag kollat igenom hund hos veterinär och jag funderar på att ringa dem igen för att fortsätta fundera, så det...
2
Svar
23
· Visningar
3 891
Senast: Jenka
·
Hundhälsa Det blir tyvärr lite diffust :o Både jag och sambon märker lite skillnad på äldsta hunden, schäfer/labrador, 7,5år. Han har alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 159
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka