Föräldrar med NPF-diagnosed

K

Klockmalvan

Finns det några såna här? Föräldrar med adhd, add, aspeger ...
Hur klarar ni er i föräldraskapet?

Sv: Föräldrar med NPF-diagnosed

Jopp, här har du en! Jag har ADHD-C och jag tycker faktiskt att livet är lättare med barn på nåt vänster. Jag måste planera dagarna och göra mina måsten för dotterns skull, vilket underlättar vardagen. Visst, hemmet blir lidande ibland, men dottern och jag är alltid klädda och mätta och mår bra :) Ja, det finns en sambo här också men han arbetar lite väl mycket just nu och har troligen odiagnostiserad Asperger så 90% av ansvaret för dottern ligger på mig. Jag har stor hjälp av mormor med barnvakt och sånt men det är ju fortfarande min dotter och mina beslut som gäller. Kortfattat, jag har växt med rollen och mår bättre som mamma än när det bara var jag, och då jämför jag både som nu med medicin och när jag ammade och inte medicinerade. Båda är bättre än innan trots medicinering då också :)

Sv: Föräldrar med NPF-diagnosed

Inte jag själv men min sambo. Vi blir föräldrar i oktober, så hur det blir vet jag ju inte än, men jag är övertygad om att det kommer funka bra. Tror att han, precis som du, ninnurur, kommer att växa och må bra i föräldrarollen. Nu är vi två föräldrar med gott om tid, och kan fördela ansvaret, vilket vi redan har idéer om. Jag som har lugnet och tålamodet kan stå för mycket av bäbisens behov i början, medan han som är energisk och aktiv får sköta markservice, städ, tvätt, mat, handling. (den fördelningen har vi redan nu när jag är gravidmonstret. Jag ligger på soffan och äter, medan han servar mig :) ) Sen när jag börjar jobba kommer han ta över barnansvaret mer eftersom han troligen är hemma mest.

Just nu är han lite orolig för hur han ska klara det praktiska pillgörat, sätta på selar, byta blöjor, ändra barnvagnssitsen... Men jag brukar säga att har han lärt sig spela gitarr kommer han kunna lära sig det där med.

Liknande trådar

Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 484
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 506
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Hur gör ni som lever ensamma utan barn eller partner? Känner ni er någonsin ensamma? Vad gör ni då när ni sitter där hemma i lägenheten/...
2
Svar
38
· Visningar
2 286
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 508
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar