Anastacia
Trådstartare
Jag jobbar inte fulltid, har gått ner i tid för att hinna lämna sonen på dagis osv men tar inte föräldraledigt utan har alltså bara gått ner i tid, har ingen möjlighet att gå upp i tid, dagis öppnar 6,30 å jag skulle i så fall behöva börja 6. Börjar alltså 7 istället (hängs det med :smirk: )
Nu satt jag och min man å funderade hur vi skulle göra (han gör likadant då vi går emot varandra i skift) innan vi får nästa barn för att få så mycket fp som möjligt....
Om jag då går upp i tid MEN tar fp de timmar jag missar på morgonen, kommer min "nya" fp då att räknas just på 100% arbetstid eller kommer jag i alla fall att förlora på det?
Förstod ni hur jag menar?
Och under hur lång tid före måste jag gå upp i arbetstid?
Är det 6 månader före, eller spelar det ingen roll?
Vi har en massa garantidagar kvar jag tänkte ta i så fall...
Å kan man "dela upp" garantidagarna i timmar, bara för ledighetensskull alltså (det blir ju i så fall bara några kronor...) eller måste man ta hela dagen då??
Inte dax än, men vill ta reda på fakta så att vi vet när det gäller !
Nu satt jag och min man å funderade hur vi skulle göra (han gör likadant då vi går emot varandra i skift) innan vi får nästa barn för att få så mycket fp som möjligt....
Om jag då går upp i tid MEN tar fp de timmar jag missar på morgonen, kommer min "nya" fp då att räknas just på 100% arbetstid eller kommer jag i alla fall att förlora på det?
Förstod ni hur jag menar?
Och under hur lång tid före måste jag gå upp i arbetstid?
Är det 6 månader före, eller spelar det ingen roll?
Vi har en massa garantidagar kvar jag tänkte ta i så fall...
Å kan man "dela upp" garantidagarna i timmar, bara för ledighetensskull alltså (det blir ju i så fall bara några kronor...) eller måste man ta hela dagen då??
Inte dax än, men vill ta reda på fakta så att vi vet när det gäller !