Sv: Föräldraledighet
Helammade du i 10 månader?
Givetvis vill man vara hemma men även om man är tillsammans med en man som även han vill vara hemma så verkar det ju inte bli så ändå. Det är just det fenomenet som jag undrar om det beror på tradition eller att man som mamma blir lite konstig och helt enkelt inte tänker lämna sin lilla bebis och då spelar det inte så stor roll vad pappan vill och inte.... (låter lite skarpt och överdrivet men jag hoppas det framgår vad jag menar)
Jag var hemma första tiden för att:
1. ammade
2. ville vara hemma
Sambon har tagit pappaledigt varje måndag sen hon föddes, för att också kunna vara med henne mycket , för att han precis som mig vill vara med första tiden och binda band. Iom att han slutar tidigt på fredagen, ledig hela helgen och måndagen så har vi haft mkt tid tillsammans hela familjen.
Vad som gjorde att just jag var föräldraledig första tiden var ju som sagt mkt det praktiska, maten. Men självklart ville jag vara hemma också, och hade gärna varit hemma mer om mina dagar räckt. Men känner också att jag är redo att börja jobba lite smått och pappan vill ha egentid med dottern.
Har fullt förtroende för min sambo och hur han sköter dottern, så det hade absolut inget med saken att göra.
Helammade du i 10 månader?
Givetvis vill man vara hemma men även om man är tillsammans med en man som även han vill vara hemma så verkar det ju inte bli så ändå. Det är just det fenomenet som jag undrar om det beror på tradition eller att man som mamma blir lite konstig och helt enkelt inte tänker lämna sin lilla bebis och då spelar det inte så stor roll vad pappan vill och inte.... (låter lite skarpt och överdrivet men jag hoppas det framgår vad jag menar)