Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Från barnet är 1 år bör man ta ut 5 dagar eller blanda jobb och föräldraledighet, men det måste bli "heltid", detta för att du ska få behålla sgi (alltså din dgaliga fp nivå)
Jag har en fråga, hoppas det är okej....
Om man bortser från maten (om/hur mycket/länge man ammar verkar ju variera väldigt mycket), varför är alla mammor hemma första perioden som oftast är lång?
Barn verkar ju bli bra mycket "roligare" senare så varför välja att ta ut sin mesta tid först?
Är det helt enkelt så att man blir lite koko och helt enkelt inte kan lämna sitt barn medan pappor inte blir det? Eller är det så att det är en mycket djupt grundad tradition så något annat är otänktbart?
Att man behöver vila upp sig efter förlossning kan jag förstå men det ska väl inte behöva ta så lång tid?
Min dröm är att vi är hemma tre månader tillsammans (lever på sparade pengar) och sen att vi delar genom att jobba halvtid. Sen hur arbetsgivare ställer sig till det är ju en annan sak.
Hade semester själv en vecka i sommras (sambon jobbade) och det var sååååå tråkigt så hur man vill vara hemma månader(/år!!) själv är för mig en gåta.