Föräldraledig och sjuk...

Kickis

Trådstartare
Jag är föräldraledig, men i natt blev jag sjuk och känner att idag klarar jag inte av att ta hand om mina barn utan min man måste stanna hemma från jobbet. Men hur funkar det med försäkringskassan? Kan han ta ut VAB? Och ska jag på nått sätt anmäla att jag är sjuk?
Nån som vet?

Sv: Föräldraledig och sjuk...

Du måste sjukskriva dig/sjukpenning och hoppa över föräldraledigheten de dagarna din man tar VAB. Sen kan FK tycka att du ändå borde kunna ta hand om dina barn fast du är sjuk. Ring till FK och prata med dem så får du minst problem!

Nu fick jag det jag ville veta oxå =)
jag har varit sjuk några ggr och min kille har varit hemma.

Är barnet under 8 månader får din man ta ut vanlig FP och är barnet över 8 månader kan han ta ut tillfällig föräldrapenning (VAB), så länge du är sjukskriven under tiden.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 554
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Hur mår ni ute i stugorna? Här har alla blivit sjuka nu. Det känns tufft att ta hand om små när man är så sjuk själv. Ingen sömn. Uppe...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 145
Senast: BernT
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 404
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 943
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar