Föräldraforumet - uppdelning?

alazzi

Trådstartare
Jag vet att jag är grining men jag är otroligt ointresserad av att läsa trådar om graviditeter och nu svämmar FÖRÄLDRAforumet över av dessa gravidtrådar. Kan man kanske göra en uppdelning?

Gravid/vänta barn och sen ett forum för oss som har barn redan?

Tillägg: Vänta barn/vilja bli gravid/amning/ i ett forum?

Senast ändrad:
Sv: Föräldraforumet - uppdelning?

Så har jag gjort, men jag tycker att det börjar bli väldigt mycket gravidtrådar.

Tycker att det börjar bli svårt att hitta de intressanta FÖRÄLDRA frågorna. Förälder är man ju hela livet.

Jag räknade precis och av 23 trådar på förstasidan så handlar 12 stycken om graviditet/amning.

Jag håller fullständigt med! Ett 'vänta barn/barn innan skolålder' skulle göra föräldraforumet betydligt intressantare och lättöverskådligare för mig som tonårsförälder. Idag är föräldraforumet alldeles för mycket 'joller' för mig. Och de enstaka intressanta trådarna som kan vara relevanta för mig kasar raskt ner på sida två-tre till förmån för för graviditets/förlossnings-trådarna som svämmar över på sida 1.

Sen förlorar kanske graviditetstrådarna de 'gamles' erfarna tips och råd om dessa ligger på eget forum.

Jag försökte hitta en tråd som jag såg rubriken på för någon dag sen. Men då hann jag vaken läsa tråden eller svara, men nu har tråden drunknat i alla vänta barn/amningstrådar.

Ja, du är grinig ;)

Kanske vi skall slå ihop det med Senior igen så lär du få leta ännu mer :)

Jag ser faktiskt ingen anledning att ändra på detta just nu. Om Förälder-forumet blir jättestort kan det finnas anledning att titta på det igen.
Man fål väl försöka strunta i de trådar som är ointressanta. Och vi föräldrar som har barn som är lite eller mycket äldre har ju större chans att hjälpa och komma med tips till de som precis blivit gravida eller har små barn?

Jag öppnar öht taget inte gravid/amningstrådarna eftersom det inte är intressant för min del. De intressanta förädrafrågorna har jag gärna inne på senior. Det är ju ofta frågor som intresserar alla människor, inte enbart föräldrar.

Jag kan hålla med om att det är mycket gravidtrådar just nu, men precis som med allt annat så går det i vågor.

Så jag kan inte se någon andledning till varför det skulle delas upp så mycket mer just nu, jag tror som houng att skulle det delas upp så skulle en hel del värdefull råd aldrig komma fram.

Så mitt tips, starta trådar om tonårs barn, se till att få igång diskussionen så kommer det att finnas plats för er oxå! :D

KL
hmm varför blev mitt inlägg borttaget?? länkade bara en annan sida.? Får man ej göra det??:confused:

Reglerna som finns i FAQ:en säger: För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar.

Dock, om det var ett annat forum du länkade till så hade det nog inte hjälpt om länken var en fördjupning, konkurrerande sidor ska vi aldrig länka till.

Jag har bara stora barn, mellan 6-16, och har då inget problem med forumet i sin nuvarande form.
Jag hoppar oftast över både graviditets/förlossnings/amningstrådarna för det är bara samma tugg som alltid.
Och det blir ju trist i längden.
Mina råd vill de ändå inte ha.
Jag är för gammal, omodern, 70-tal och Flower-Power .

Mina råd vill de ändå inte ha.
Jag är för gammal, omodern, 70-tal och Flower-Power .

Jag för min del är oerhört tacksam för att jag inte var den första kvinnan på jorden som blev mamma, då det begav sig. Många tips och råd jag då fick av äldre generationer var hardcore ovärderligt bra att få. Och, 'what comes around goes around". :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 905
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 198
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 918
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar