För våra Älngar! RIP Tråd!

Alfakrulls

Trådstartare
En liten minnes bild tråd för alla våra änglar som varndrat vidare!!

Ni får gärna berätta lite om dem oxå tillsammans med bild/bilder! :)

*helt felstavat, sorry*

Senast ändrad:
Sv: För våra Älngar! RIP Tråd!

Fick 12 Juni 2009 ta bort min stora kärlek här i livet!

Min underbara Samojed tik Unni, som blev endast 3 år gammal.
Hon blev sjuk i Borelia & Erlishas som sedan utvecklades till kroniska ledinflamationer så jag tog de enormt tunga & svårabeslutet att låte henne somna in. Något av de hemskaste jag varit med om.

Hur hon tog sina två sista suckar innan hon var borta, föralltid!
Mitt hjärta gick i tusen bitar!
Hon var mitt allt, min klippa.

Älskade Unni
DSC_0004.jpg

19november007.jpg

Om tårar kunde bli en trappa och
minnena en gränd skulle jag gå rakt upp
till himmelen och hämta dig igen

19november051.jpg

7B9F2F5E48-864D-44F3-9EBF-3B994323E.jpg

Min vackra Tilly <3 Husky/vorsteh/pointer född -99
äran att känna henne i 4 år, äga henne i 3 år.
pga av livmoder o juverinflammation tog jag beslutet att låta henne somna in.
14/7 -08
Värsta dagen i mitt liv.
Finns alltid i mitt hjärta stumpan!

DSCN4806.JPG

DSCN5272.JPG

Tilly21okt13.JPG

Här är Yoshi som gick bort för ganska exakt ett år sedan.
Yoshi2008.jpg

Han kom till mig som en omplacering och det var kärlek vid första ögonkastet!
Han litade 100% på mig direkt!
Tyvärr så var han omplacerad av en anledning, och även om jag bara blev biten för att jag "stod i vägen" så blev hans osäkerhet och stress mot omgivningen ohållbar.
Efter mkt gråt, ångest och långa samtal med hans uppfödare och med olika hundfolk så lät jag honom somna in.
Det var det svåraste beslut jag någonsin tagit, och även om alla som träffade honom sa att jag gjorde rätt så tänker jag på det varje dag.
En kollega till mig sa "Jag har träffat en Basenji en gång, och det är den värsta hund jag mött. Han hette Yoshi." Det var om min älskling innan han kom till mig...
Nu har jag äntligen vågat skaffa hund igen och det blev en valp. Men om jag känner mig rätt så blir det nog en omplacering till någon gång i framtiden:)
Tack TS för en fin tråd!
YoshiApril2008.jpg

Våran gammel fick vi ta bort i Januari i år. Han var inne på sitt 16 år då :cry:
Vovven jag växt upp med så han har en speciell plats i mitt hjärta :love:

Cherokee
DSCF0001-9.jpg

DSCF0028.jpg

Han kommer jag ihåg för du la in en bild på han på en tråd om våra gamlingar. Bara några dar (tror jag) efter fick du tyvärr ta bort honom.

Min älskade egenuppfödda "Cindie" fick jag ta bort i måndags 5/10-09. Då var hon drygt 15½ år. Fasen va jag saknar henne. Hon kommer att kremeras och läggas i samma urna som sin mamma
4227268.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Min älskade Quando som under 13 år levt ihop med mig fick avsluta sitt jordeliv i onsdags 7/10.

Saknaden är enorm

Himlen har fått en underbar ängel!

vriga046.jpg

2 oktober tog vi bort vår 10-åriga labbe. Han fick en tumör i halsen så det var inget val än att avliva. Ja, hur går man vidare? jag vet inte. Tomheten efter honom kommer att förfölja mig resten av mitt liv, en del av mitt hjärta kommer alltid att vara reserverat för honom. Alltid.

Jag ångrar att jag lät dig gå :cry:

Nämen vännen... Gör du verkligen det, eller vet du innerst inne att det var det rätta?

Billie - världens galnaste golden. Blev 2.5 år gammal och det är om några veckor två år sedan hon somnade in (pga riktigt risiga höfter och kraftiga benpålagringar) och jag saknar henne ännu och undrar hur hon hade varit som 4,5 år gammal mogen (?) tik.

Under den tid jag hade henne var hon mitt allt, min familj, min enda lojala vän och mitt stora stöd i livet. Himmel vilket tomrum hon lämnade efter sig.

Remus - min första lilla ängel och borta sedan länge. Blev 4 år och somnade in pga kroniska besvär. En riktigt schysst liten hund med stort självförtroende som var med på ALLT.

Senast ändrad:

Usch va jobbigt när dom var så unga.
Kraaaam

Min gamle kompis jag bokstavligen växte upp med slutade sina dagar på jorden den 17/7 2009 (makalöst nog dagen då min nya valps föddes)
Hon kämpade hårt för att alltid vara med oss, våran troföljare. Hon blev 15 år.

Vila i frid, Lady.

29597692.jpg

Jag saknar fortfarande vår älskling som fick somna den 29 oktober förra året.
Tänk att det snart har gått ett år....:cry:

12,5 år blev hon, sen sa magen stopp pga mediciner för lederna och då var det inte så mycket att fundera på.

Den sista dagen så fick hon behålla all mat och allt godis hon fick (massor av levergodis :p).
Vi åkte iväg och gick på en av hennes absoluta favoritplatser.
Hon fick tom. för sig att hon var tvungen att hoppa över pinnar i skogen. Oj så svansen gick på henne. Och varje gång hon ville fick hon en godis. Det var super, enligt henne själv.

Tillbaka till bilen så var hennes kropp dock väldigt trött, fast nöjd med promenaden. Hon fick sitt lugnande och när vi sen kom till kliniken så låg hon i bakluckan med sin lillasyster (som faktiskt var helt som vanligt trots situationen) och sov så skönt.
Hon märkte aldrig när vi bar in henne och hon fick sin sista spruta och somnade för evigt.

Den yngre hunden fick sen lukta på henne, men konstaterade fort att "det här är inte min kompis som är kvar" och var så nöjd.
Hon var lite fundersam första två veckorna, särskilt som vi andra var så ledsna, men det har egentligen aldrig varit nåt problem.

Långt, sorry...

24508081.jpg

24508098.jpg

Framför vedspisen på sommarstället efter en regnig tur i skogen

21831494.jpg

24101584.jpg

Njuter av härligt höstväder, ca 1 vecka innan den sista dagen kom

Vilken fin gammal dam hon var! De är så otroligt söta när de har så mycket vitt i ansiktet :love:

Tack!
Ja, visst är det charmigt med vita gammel-strån i ansiktet.
Särskilt när ansiktet ler och är fullt av glädje över livet.

Nämen vännen... Gör du verkligen det, eller vet du innerst inne att det var det rätta?

Jag tacklas stundvis med enorma skuldkänslor och ångest, bara jag tänker på honom eller påminns, om det är för att jag förträngt hur det var eller blev vet jag inte, men jobbigt är det. :(

Liknande trådar

Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 059
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 177
Senast: fryckan
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 297
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
961
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka