Håller med till 100 %
TS: Javisst, du vill ha en valp efter din hund, och du kan säkert ge den valpen ett gott hem.
Men det kommer nästan garanterat födas mer än en valp, och vad händer med dessa små liv då de som Skogstrollet säger antagligen är svårsålda och risken är stor att de blir problemhundar/vandringspokaler.
Skulle det inte kännas hemskt att veta att du har del i ansvaret att en kull blivit till, som du i efterhand får reda på att det gått åt skogen för? Detta på grund av att resultatet inte blivit som man tänkt sig med alla dessa raser inblandade, och de nya ägarna inte har kunnat ta hand om hundarna på grund av deras mentalitet.
Man kan inte ta en hel kull efter en så "svår" kombination bara för att man själv vill ha en valp.
Det känns mycket egoistiskt tycker jag, ibland måste man tänka längre än näsan räcker.
Bordercollie-blandningar behöver jag inte uttrycka min åsikt om för de har tidigare talare redan gjort.
Jag kan bara säga att jag inte tycker att denna parning är ett dugg lämplig. Njut och ha glädje av din redan existerande hund istället, han är ju ung och ni har många roliga år framöver att se fram emot!