For tidig födsel...

Sv: For tidig födsel...

Å andra sidan..

För vem skulle det vara rättvist att förlora sitt barn?
Jag tror att den som burit sitt barn tom v23 sett fram emot att få lära känna den lilla krabaten som planerades födas någonstans runt vecka 40 och bli ett vanligt barn och så småningom bli tonåring och flytta hemifrån.
 
Sv: For tidig födsel...

Självklart!

Det är en otrolig sorg över den framtid som aldrig blev.

Men det jag opponerade mig lite emot var att många väljer ord som "orättvist" i sådana här sammanhang.
Om någonting är orättvist så måste det finnas ett rättvist.
Jag tycker inte det är rättvist för någon enda människa att förlora sitt barn.

Ginnies gav mig lite svar på vad som ev. ligger bakom ordet.

Nu ska jag inte märka ord längre men jag har alltid förvånat mig över just det ordvalet när det kommer till sorgliga händelser.
 
Sv: For tidig födsel...

Min Bror och hans sambo förlorade sitt barn Thyra efter 5 dygn, det var för 1½ år sedan .. Det var en hemskt jobbig tid för alla .

Nu fyller Thyras lillasyster Tuva snart 6 månader ...


Det är orättvist på så så vis att barn INTE ska kunna dö egentligen, det ska bara inte få hända :(
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 927
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 170
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 613
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp