För stor för sin häst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Wildiz

Frågan kvarstår, när är man egentligen för stor för sin häst?:confused:
Den ena säger si, den andra så. Så jag undrar, min ena kompis tycker jag är på gränsen för stor för min c-ponny, min andra tycker jag nästan ser liten ut..? :crazy:
Hon är ca 135 cm i mankhöjd, korsning fjord/welsh, ganska viktbärande (5 år)
Jag är ca 150 cm, väger ca 37 kg, är jag för stor för henne, för träning i hoppning och dressyr mm, samt lite lättare tävlingar.. :)

Någon annan som har nåra tips o tänkande om NÄR man är för stor för en häst..?:D

Sv: För stor för sin häst?

Kan du inte lägga upp en bild när du sitter på din häsT? man serr bättre då ;) men jag tycker inte du låter förstor. Sen beror det ju på om den är smal eller kraftig, welsh/ fjord korsning kanske har lite av varje? :P Jag är 162 lång och väger 50 kg, det har jag vart ett tag. Hela hösten och vintern red jag en c ponny på 138 som var welsh/russ/arab korsning ganska kraftig men inte så mkt, henne var jag inte speciellt stor på. Samtidigt red jag ett varmblod på 156 cm och smal som en sticka. Henne var jag inte förliten på. Så det beror ju på hur kraftig hästen är ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 844
Träning Jag har funderat lite på dessa stora halvblod som finns idag kontra förr att deras mankhöjd kan ligga mot en 180 cm. Många hästar dör i...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
12 281
Senast: Marita73
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30