FÖr Smal Trots Mkt Mat

N

nopppe

Hästen i fråga är unghäst, får i princip fri tillgång till hö och mkt mat varsamt valt för att tillföra extra mkt proteiner osv.
Men hon går inte upp i vikt? Varför?
Hon rids regelbundet och varierat.

Ngn som har nå ideér eller tips?:bow:

Sv: FÖr Smal Trots Mkt Mat

Hästen i fråga är unghäst, får i princip fri tillgång till hö och mkt mat varsamt valt för att tillföra extra mkt proteiner osv.
Men hon går inte upp i vikt? Varför?
Hon rids regelbundet och varierat.

Ngn som har nå ideér eller tips?:bow:

Vad är mycket mat då? För vissa hästägare är mycket mat 3 liter krossat korn medan andra ger 5 kg korn plus 3 kg lusern mm. Har du vägt maten?

Liknande trådar

Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 791
Senast: svea
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 382
Senast: Qelina
·
Ekonomi & Juridik Så jag flyttade mina hästar i novemeber till nytt stall, stod i annonsen fri tillgång hösilage (ingen analys, eget) och jag frågade även...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 884
Foder & Strö Hej på er!! Jag har äntligen efter mycket provridningar hittat min nya häst! Han kommer hem om två veckor och jag är överlycklig! Jag...
Svar
12
· Visningar
1 397
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka