för och få rida 110..

G

golden girl

Kanske något kan hjälpa mig..? för och starta 110 cm på lokal tävling måste man ha ridit t.ex. två felfria 1m för och få rida 110? lr hur är det.? :confused:

vi började prata om det i stallet och var så många som hade olika åsikter så tänkte fråga buke istället :laugh:

Sv: för och få rida 110..

Såhär står det i TR om kvalificering för häst:

2. Häst
Resultat i svenska, utländska nationella och internationella tävlingar räknas.
Placeringar i utländska tävlingar värderas enligt skala som Ridsportförbundet år för
år bestämmer. För att kunna tillgodoräkna sig poäng krävs att man löst både ryttaroch
hästlicens i Sverige. Om placering erhållits i klass som inte har motsvarighet i TR
bestämmer Ridsportförbundet hur den ska värderas.
För kvalifikation till tävling i hoppning tas dessutom inte hänsyn till resultat i kombinerad
tävling eller någon specialhoppning.
Ekipage är kvalificerat till 1,30/1,35 m hoppning efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar
(grundomgång/ första fasen i bedömning hoppning i två faser) i 1,20 m
hoppning eller högre.
Ekipage är kvalificerat till 1,40/1,45 m hoppning efter 2 felfritt genomförda grundhoppningar
(grundomgång/ första fasen i bedömning hoppning i två faser) i 1,30 m
hoppning eller högre.
Ekipage är kvalificerat till 1,50/1,55/1,60 m hoppning efter 2 felfritt genomförda
grundhoppningar (grundomgång/ första fasen i bedömning hoppning i två faser) i
1,40 m hoppning eller högre.
Ryttare som under föregående eller innevarande år fått placeringar i 1,50 m hoppning
eller högre får starta alla klasser.

Alltså är det inte kval till klasser under 1,30.

Sv: för och få rida 110..

Om du rider unghäst bör du ha hoppat 2 felfria innan du går upp en nivå men är det inte en unghäst får du starta vilken klass du vill på den nivån.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 638
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024