För lågt TS?

Fengur

Trådstartare
Hej!
Jag funderar på att köpa småbalat ensilage då jag bara har två hästar. Hittade en annons där det redan var analyserat och tänkte fråga om detta ensilage funkar bra till två islandshäst valackar som går på lösdrift, ej fri tillgång och båda rids 5 dagar/ vecka.

Den ena är 15 år, blir lätt tjock. Han andra som är 21 år tar det lite lugnare och har normalt hull.

TS 44%
MJ 4.2
Råprotein 52 g
Smbr råprotein 35.5 g
Kalcium 1.3
Fosfor 1.0
Magnesium 0.6
Kalium 13.3
Aska 33.0

Är TS lite för lågt?

MVH Sanna

Sv: För lågt TS?

Tycker jag inte...den optimala TS halten för hästar vad det gäller ensilage ligger mellan 45-60. Så 44 är ju nästintill det optimala.

Liknande trådar

Foder & Strö Antar att det finns massa såna här trådar, men hittar ingen som säger "såhär bör det vara". Så, har fått analyssvar på ett hö som finns...
Svar
11
· Visningar
2 049
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: mackan
·
Foder & Strö Har ett sto på 5 år, är fullblod/halvblod. Hon är lite tunn enligt mig och kan behöva gå upp i kg. Hon får fri tillgång till hösilage...
Svar
8
· Visningar
2 628
Senast: Blubbis
·
Foder & Strö Hej! Har min häst född 2011, valack, svenskt halvblod på lösdrift med fri tillgång på ensilage och halm. Är osäker på om ja behöver ge...
Svar
6
· Visningar
657

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka