M
marie_eng46
vår hovslagare skodde ena hästen, men skorna passa inte på min så d fick vänta. men idioten verkade bara ena framhoven och där tog han alldeles för mycke. enligt min vän så hade d blött lite när han verka honom. och igår när jag kom till stallet så var han varm på hoven och ända upp till skenbenet och dessutom öm under hoven. den hovslagaren kommer inte i närheten av min häst igen!!! men vad ska jag göra nu? man litar på att dom ska kunna verka hovar när dom gått skola. och dessutom så verkar man väl aldrig bara en hov och lämnar dom andra! men i de här fallet var d ju tur han bara tog en tänk om han skadat alla dom andra då sku ju min stackars acke inte kunna gå!
så vad kan man gör nu? kan dom få nån slags hovböld av detta eller ska man vänta ut och låta hoven växa och inte sko eller va ska man göra? va kan hända? dessutom måste jag ju verka den andra mindre är d farligt? jag är förtvivlad på en dag ändrades allt jue.. bör man få panik? han ömmar ju om man trycker under hoven. han kanske inte haltar så mycke men han går försiktigt och lyfter man andra framhoven så vill han helst inte belasta den onda. men av att gå ute och stå i boxen verkar inte göra nå då verkar han glad och så...
åååh att d finns sånna hovslagare. den andra hästen har nog oxå fått nå så vi får se...
så vad kan man gör nu? kan dom få nån slags hovböld av detta eller ska man vänta ut och låta hoven växa och inte sko eller va ska man göra? va kan hända? dessutom måste jag ju verka den andra mindre är d farligt? jag är förtvivlad på en dag ändrades allt jue.. bör man få panik? han ömmar ju om man trycker under hoven. han kanske inte haltar så mycke men han går försiktigt och lyfter man andra framhoven så vill han helst inte belasta den onda. men av att gå ute och stå i boxen verkar inte göra nå då verkar han glad och så...
åååh att d finns sånna hovslagare. den andra hästen har nog oxå fått nå så vi får se...