För gammal för akupunktur?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Balibusen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 871
B

Balibusen

Fick nyligen veta att min häst som är 18 år är för gammal för att få fortsätta behandlas med akupunktur. Jag var tyvärr inte med vid den senaste behandligen och har inte hunnit ringa Maria. Men jag tänkte höra om någon vet varför de inte behandlar äldre hästar? Hon ville istället börja med magnettäcke är det någon som har provat på det på sin/sina hästar? Är verkligen tackasm för svar!

Sv: För gammal för akupunktur?

Låter som trams...akupunktur gör ju musklerna avslappnade och är ju skönt och behagligt för hästen, tror det är bra att använda akupunktur även på äldre hästar, men kan ju kanske komplettera med magnettäcke?

Okej. Varför behandlade du med akupunktur? Jag låter min häst behandlas med det då hon kan bli lite sne i korset, pga att hon är lite stel och spänd.

behandlar alla möjliga problem! dålig cirkulation, smärta, stelhet, kolik, fång, ledbesvär osv. är inte mkt som man Inte kan behandla med akupunktur...

men det finns olika skolor och vissa är ju enbart inriktade på muskler (dom flesta ET) och har noll koll på meridianer och energiflöde.

Behandlade min 18-åring med akupunktur utan problem. Nu har jag en duktig massör istället eftersom min hästfysioterapeut inte riktigt kom åt problemen med enbart akupunktur och laser. Men akupunktur kan du självklart låta din häst få!!

okej, men man tycker ju att de som jobbar med det borde veta bäst.. Ska prata med mina föräldrar om hur vi ska göra. Jag tänkte iaf ge magnettäcket en chans och se om det fungerar lika bra med det..

tja, så tycker jag att det ofta inte är.... :angel:

hade hon ens någon förklaring på detta påstående??

I och med att jag inte var med vid senaste behandlings tillfället så fick jag reda på det av min far. Han är inte precis den hästkunnigaste människan, han vet i princip att de har 4 ben och svans :P Så han tänkte inte på att fråga. Ska ta och ringa nu efter nyår, har bara så himla fullt upp just mu...

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 029
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 202
Senast: Kilauea
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 458
Senast: Zetly
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka