för dyrt??

M

mallotten

Jag har lagt ut 2 av mina chinchillor på blocket för 300 st e de ett himla överpris?? folk prutar hej villt :( borde väll inte va några problem att skrapa fram 300 om man e seriös?? ja e rädd att päls handlare sätter klorna i dom :cry:

Sv: för dyrt??

Nae, det tycker jag inte.
Men, hur gamla är dom? Är dom gamla så kanske folk inte vill betala så mycket.
Men jag tycket hemmet är viktigare än priset, men jag skulle aldrig pruta på ett djur heller direkt.

Hade jag vart på jakt efter chillor hade jag lätt kunnat betala mer x.x Trodde chillor kostade minst 500kr eg.

Hur gammla är dom? Stamtavla? Är dom från uppfödare? Vilken färg?

Jag tycker inte att det är ett dugg dyrt, Min ena chilla som jag köpte från en djuraffär betalde jag 600kr för och min andra från uppfödaren 1100kr (det var billigt!).

Sen beror det ju också på färgen är dom gråa? I sånt fall så blir dom ju lite mindre värda tyvärr, på grund av att det är en ganska vanlig färg.

300:- är billigt oavsett om de har stamtavla eller inte, i alla fall i mina ögon.
Gå absolut inte med på att sälja dem för ett lägre pris bara för att, det finns så mycket pack som vill ha tag i billiga djur till både det ena och det andra. Är man seriös och verkligen vill ha ett djur har man inga problem med att lägga ut några hundrlappar extra, punkt.

Har du lagt ut någon annons på SCAFs hemsida? Chansen är antagligen större att du får ett seriöst napp där.

Senast ändrad:

kl

nee, det tycker jag inte är för billigt. Vill man ha de som djur så kan man fixa de hundralapparna.
Sänk inte priset, iaf om de får ett bra hem.

Nej 300 spänn är inte mycket. Sälj inte till någon som prutar, de som är seriösa lägger ut pengarna. Tänk annars, om dom inte ens kan lägga ut nån hundralapp extra för djuret, hur kommer han/hon då lösa mat och ev. veterinärkostnader. Nej våga stå på dig! Själv sålde jag min dvärghamster för 150 spänn, köpt för 40 spänn. Det var folk som försökte pruta där med, tills en uppfödare hörde av sig och tyckte det var jättebilligt. :P

Ja precis ja fattar inte va folk tjötar om får jätteotrevliga mail där folk frågar om ja e dum i huvudet å att de finns ingen notmalt funtat människa som skulle betala så mycke å bla bla, så nu funderar ja på att köpa en bur extra å sära på dom, anledningen att dom behöver nya hem är att dom inte kommer överens alla 4 :( 2 av dom är 1 år å dom andra 2 är 7 månader å nej ingen stammtavla. men ja fattar inte att man kan bråka över 300?? va en som ville ha kärleksparet å när ja sa 600 för båda kom de massa spydiga komentarer, å ja som tänkte om hon verkar vettig så givetvis hade hon bara kunnat betala en liten symbolisk summa, men hon sumpa de rejält.

Usch vad tråkigt. Vilka idioter, man blir ju nästan mörkrädd. :crazy: Det är ju inte ens några gamla djur du har så det där priset är verkligen ingenting att bråka om. Jag betalade 500 respektive 700 för de två jag köpte i djuraffär, de hade inte heller stamtavlor och jag tycker det var ett sjukt billigt pris.

Be de där typerna dra åt helvete tills du hittar någon som verkligen är intresserad av djuren, inte hur många (få) hundralappar de behöver lägga ut.

Ja jag fattar ingenting :confused: ja har sålt bäbisar ett par omgångar för 600 st till jätte trevliga människor, men denna gången verkar folk som förbytta, himla tråkigt.

Det är absolut inte dyrt!

Jag tycker att om man är seriös så köper man till det pris de är utlagda på, om det inte är ett himla överpris, vilket du inte har lagt ut.

Bara ignorera dem som prutar, för tillslut så kommer rätt köpare fram. Lycka till!

Stå absolut på dig, 300 kr är billigt.
Jag köpte min för 600 kr.

Testa att annonsera på seriösare sidor, som zoonen.com.

Det är absolut inte för dyrt. Sök på chillor på någon annonssajt så kan du nog bilda dig en uppfattning om vad folk säljer sina omplaceringsdjur för.

Angående att folk skriver elak saker och så till dig i sina "intressemejl" behöver inte vara annat än någon idiot som helt enkelt har det som hobby att skriva korkade saker till folk som säljer saker på t.ex. blocket.

Vet nämligen en som gjorde så ett rätt bra tag och hade väldigt roligt åt folks reaktioner. Respektlöst är vad det är! :mad:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 627
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 208
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 140
Senast: Inte_Ung
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 447
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar