För alla nyfikna!

mackan

Trådstartare
En del av er har frågat om bilder men jag har varit slö och inte fotat på väääldigt länge. Men här kommer han nu iallafall :) Jag brukar ju inte lägga upp så mycket ridbilder men ni är så trevliga på galopp så jag vill gärna göra undantag för er.

Blodisen är 6 år nu och gillar livet för det mesta!

Galopperar lite
011COPY.jpg

Galopperar lite mer andra varvet. Han är lite knepigare i högersidan.
012COPY.jpg

Travar
009COPY.jpg

Pustar och skrittar av oss lite!
013COPY.jpg

Senast ändrad:
Sv: För alla nyfikna!

Fin- fiiint.

Fast har han inte lite tråkig färg;)
en vettig människa som har remont på:)

Vi vill se byten o skolor oxå- nu blir det tjat om det oxå:p
o nästa år pirutter o piff o puff:D

jättetrevlig form på ekipaget:d

Fin han är, ser jätte snyggt ut.

Kusinhästen=)

axel skrev:
Fin- fiiint.

Tack, det var väldigt snälla ord! :bow:

Han har finare färg om vintern då blir han djupröd!
Remont vill han ha - inget annat. Blir spänd och olycklig om för mycket remmar spänner åt.

ang formen så är det väl lite si och så med min. Mina armbågar är hemska, jobbar på det :o

Tack igen och till Malan och Tigger också.

Ser jättefin ut! Ser rejäl ut, och utstrålning har han! Jättetrevligt!

Och fin färg också. Men titta inte ner för att kolla att den är kvar :angel:
(Som jag gör så fort tränaren vänder ryggen till)

Jag kan inte lägga in bilder. Jag vet hur man gör men ids inte scanna in de gamla. De nya är bara från mobilkamera, har inget bättre så, det går inte.
Jag måste köpa en digitalkamera. Förrut hade jag barnens men de har ju flyttat så det går inte längre.
Men en vacker dag kanske. Så lägger jag också in en fux.(djupröd)

Fin häst! Ser ut som att du försöker ta upp studsen från traven genom att böja på nacken. ajabaja, inte fuska med magmusklerna ;)

:D Så kanske det är. Dock finns det ingen "studs" att ta emot, även om jag har kass rygg i mig själv, han är mjuk och rytmisk att sitta på, även om han blir större i mellantraven förstås...men titta ner problemet äger jag, det är säkert, fast brukar inte titta ner fullt så mycket, då tycker jag nog armbågarna är värre på dessa bilder. Hade lite prestations ångest inför kameran kanske därav gloendet i manen....:D

Då har jag jämt prestationsångest.:D Tittar inte ner jämt men det vore väl illa i så fall, så mycket som jag fått höra det. Men tror du inte att när jag sitter där själv och rider så nog kollar jag plötsligt ner i manen, det är en ful ovana som bara behöver minsta uppmuntran för att komma tillbaka. Vissa människor verkar obildbara.
(Jag :o )

Fast just idag fick vi beröm av tränaren :bow: så hästen är som tur är ínte obildbar i alla fall. Tur att jag har en smart häst. :D

Han ser väldigt fin ut din häst. Det är verkligen en bra ridhästtyp.

oopsie skrev:
Då har jag jämt prestationsångest.:D Tittar inte ner jämt men det vore väl illa i så fall, så mycket som jag fått höra det. Men tror du inte att när jag sitter där själv och rider så nog kollar jag plötsligt ner i manen, det är en ful ovana som bara behöver minsta uppmuntran för att komma tillbaka. Vissa människor verkar obildbara.
(Jag :o )

Fast just idag fick vi beröm av tränaren :bow: så hästen är som tur är ínte obildbar i alla fall. Tur att jag har en smart häst. :D

Han ser väldigt fin ut din häst. Det är verkligen en bra ridhästtyp.

:rofl: Jag får bara prestations ångest när det är fotodax, publik är jag van vid annars, det är bara att förhärda sig och koncentrera sig på sitt punkt :D dock håller jag med om man blickandet, det är nog en inbyggd Svensk Ryttar Ovana, som till en del förklarar våra "internationellt kända" kassa sitsar...

kan du inte pm:a mig bilder om du inte vill visa här? skulle gääärna se din häst!

Tack ang hans typ och övrigt beröm. Jätte roligt att du gillar honom, du har ju visst öga för xx:arna. :bow:

Det jag tycker ser trevligast ut på bilderna är uppsynen på er båda, och att det inte är något stök, om du förstår vad jag menar.

Den fina stretchen han gör på slutet tyder ju på att du inte rider runt i en tokspänning utan att det ni gör är ett samarbete.

Sånt blir jag upriktigt glad av att se.:) :) :)

Respect

Trevlig modell på hästen, den kan nog komma långt
Skulle va kul att se er live

Sedan så är det ju bara så att <- <- <- fux är det som gäller - titta på hovstallet :D

MVH SUS

Jag har länge tänkt att jag måste TA bilder, men har inte barnens digitalkameror längre:cry: Jag ska köpa en eller ta med mobilen, (och installera i datan så jag kan lägga upp dem. Installerade om hela datan nyligen så allt gammalt är inte på plats än)

Det är lite sånt som måste göras, sen ska jag gärna ta kort på henne och PM:a för att lägga ut här verkar för komplicerat.

Jag tänker nästan varje dag att jag måste ta kort, eller att jag ska be nån ta på oss, men sen glömmer jag det eller tänker att jag tar det imorgon. Om jag kommer ihåg det ska jag be tränaren ta nästa gång:idea: (På slutet när hon ser tjusig ut)

Jag tycker om storleken på din häst,bla stora fullblod är det bästa, men svåra att hitta. Som galopphästar ska de ju inte vara alltför stora. Jag hade ett sto på 172. Kanske kan jag lyckas scanna in bilder på henne och övriga "gamla". Fast nu ska jag inte lvoa för mycket.:angel:

axel skrev:
Fin- fiiint.

Jag har faktiskt också remont och det är inte många som har. Men hon trivs bättre med det. Varför stänga igen på två ställen?

Susan skrev:
Det jag tycker ser trevligast ut på bilderna är uppsynen på er båda, och att det inte är något stök, om du förstår vad jag menar.

Den fina stretchen han gör på slutet tyder ju på att du inte rider runt i en tokspänning utan att det ni gör är ett samarbete.

Sånt blir jag upriktigt glad av att se.:) :) :)

Respect

Trevlig modell på hästen, den kan nog komma långt
Skulle va kul att se er live

Sedan så är det ju bara så att <- <- <- fux är det som gäller - titta på hovstallet :D

MVH SUS

Nej vi stökar aldrig, då blir det fel...!
Han är väldigt positiv till arbete, blir glad när han ser att vi ska in på ridbanan, vet att det är roligt jobb som gäller där och fokuserar sig. Han är en riktig suktare på beröm :D

Han vill att man sitter mycket stilla och inte bökar, då blir han låst i bogarna och övriga kroppen. Jag fokuserar på rakriktningen och låta honom trampa på. På så sätt har han hittat sin takt, i början hade jag en tendens att jaga på honom lite omedvetet, och det funkade inte.
Det största problemet jag kan ha med honom är att han blir lite för pigg och då måste jag motstå att bromsa i fram, och istället sitta.

Du får gärna se honom live någon dag om du vill!

Senast ändrad:

oopsie skrev:
Jag har länge tänkt att jag måste TA bilder, men har inte barnens digitalkameror längre:cry: Jag ska köpa en eller ta med mobilen, (och installera i datan så jag kan lägga upp dem. Installerade om hela datan nyligen så allt gammalt är inte på plats än)

Det är lite sånt som måste göras, sen ska jag gärna ta kort på henne och PM:a för att lägga ut här verkar för komplicerat.

Jag tänker nästan varje dag att jag måste ta kort, eller att jag ska be nån ta på oss, men sen glömmer jag det eller tänker att jag tar det imorgon. Om jag kommer ihåg det ska jag be tränaren ta nästa gång:idea: (På slutet när hon ser tjusig ut)

Jag tycker om storleken på din häst,bla stora fullblod är det bästa, men svåra att hitta. Som galopphästar ska de ju inte vara alltför stora. Jag hade ett sto på 172. Kanske kan jag lyckas scanna in bilder på henne och övriga "gamla". Fast nu ska jag inte lvoa för mycket.:angel:

Jo jag vet, det är hel segt att komma till skott med fotandet. vet inte varför men jag hittar alltid någon ursäkt att det blir för bökigt. ska bättra mig! vill gärna gärna se sen när du fixat!

Ja han är stor, 1.70, annars hade jag aldrig köpt honom om han inte var så pass ridhäst modell. Därför han såldes från Täby också - hade för mycket att växa kvar som 2 åring för att kunna pressas, så han fick bli ridhäst.

Puttar upp då det är väääldigt många som tittat men få som yttrar sig. :angel:

Men du.........
Nu vågar jag ju inte komma o tävla dressyr i dina krokar längre!
Han är alldeles för fin, har kommit nååååååågot längre än mitt spjälstaket!

Hej!!!

Tack, men det är klart du vågar :D
Kul att du gillar honom! :o Han är faktiskt lite sommar tjock, Han är lättfödd så det finns några kg extra. Men han behöver å andra sidan vara lite i överkant för att se fin ut.

Jätteroligt att du tycker han är fin. Du känner ju både mamman och brorsan så det är roligt med någon som känner till honom lite!

Min är tyvärr så tunn nu att jag inte vet om jag vågar åka till åkerbo 29/7 och rida debutant.
Men förhoppningsvis hinner han ta sig lite när kommer ut på riktigt bra bete nästa helg!

Vet många som har problem med hullet på sina denna betes säsong, pga torkan och värmen... Har klarat mig pga så många har sina hästar igång i vårt stall, så vi turas om att ta in dem dagtid, så min står och äter ordentligt flera timmar varje dag, och går sen ute natten.....När jag säger att han är lättfödd så är det ju fortfarande i fullblods termer - han behöver fortfarande mycket mat....:D

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 934
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 760
Senast: AbCdE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 918
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 667
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar