FÖÖÖÖL!

Mia_R

Trådstartare
Tidigt i morse vid utsläppet låg det ett fuktigt stoföl i en av boxarna, till allas stora förvåning! :love:

Vi väntade oss inte att hon skulle föla redan nu utan först om ett par veckor, men tydligen så var tiden ute exakt nu i morse istället. :D Samtliga missade det, även stuteriägarna trost många års vana. Min veterinär tycker å andra sidan att det är typiskt mina hästar, att lura alla som försöker passa på dem! :rofl:

Den stolta modern är e. Elcaro - Talismann xx och fadern Clint Eastwood är e. Clintino - Cordial Medoc. Bebis själv är brun med skjuten stjärn, stor vit snopp eller vad jag ska kalla det, vit halvstrumpa h bak och vit strumpa v fram. :love:

Namnet är inte bestämt ännu, men som den lilla tjej hon är och född på internationella kvinnodagen så har hon redan hunnit med att få läppstift på mulen! :D

Härligt! Varför inte döpa henne efter någon kvinnosakskvinna dagen till ära? :D

Åh, vad jag lääängtar till mitt sto ska föla! Avis! :p

Grattis, grattis!!
Nu vill vi se bilder! :d
Så skönt att det gick fint!
Våra "blöta öron", lär vänta på sig en månad till!

grattis!

GRATTIS!!!
Tänk vad skönt att slippa vaknätterna och ändå få se en pigg fölis i boxen på morgonen :love:

Undrar jag, hur många i 'väntans tider' som börjar vaka 14 dgr innan.. efter att ha läst denna tråd ;)

Är detta ett halvblod ? Jag känner ju inte igen ett enda av namnen :confused: :confused:

I vilket fall som helst, STORT grattis till lill-tjejen

Hoppsan, det smög sig in ett litet fel... I allmänna villervallan i morse så när de snabbkollade och fick det till en tjej måste det varit ett önsketänkande. :angel: Det är en liten kille, men lika söt som om han varit en hon. :D

Jag kunde inte hitta ngn bra bild på Elcaro, men kopierar in lite text från nätet om honom:
Elcaro is a highly ranked sire in the KWPN studbook whose son, Jacardo, won the KWPN National Stallion Show in '96 and '97; in 2000 Jacardo was approved as a sire by the KWPN. Elcaro produces both excellent showjumpers and dressage horses. Among his international showjumpers are Impression, which under Eric van der Vleuten has been a very good international performer (including, for example, winning the 1.55 metre class in Dusseldorf), and Juventa (in 2000, 1st in an international class in Maastricht), Kalibra, and Kurioso. Elcaro's sire, the recently deceased Zeoliet, is ranked as the world's 44th best showjumping sire and 64th best dressage sire over the last decade.
Talismann xx finns på delmar om någon är nyfiken på stammen, tyvärr fanns ingen bild. :p

Jag kunde inte heller hitta några bra bilder på Clint Eastwood, men lite om hans far Clintino. Tyvärr är sidan med Cordial Medocs uppgifter inte tillgänglig av ngn anledning. :confused:

Så halvblod är hon allt även om det är hollänskt och med helt godkänd stam även för ASHVs nålsöga, perierad keur i Holland och med brännmärke på rumpan. :o

Hoppsan, det smög sig in ett litet fel... Det är en liten kille, men lika söt som om han varit en hon. :D
Det kan hända 'den bäste'.. jag vet ett par som trott att navelstumpen på stofölen varit en 'snopp'.. :rofl: :rofl:

Åhh, vad spännande ! För övrigt grattis till lillkillen !!!!

En liten fråga köpte du henne dräktig eller har du (om det nu är din häst!) betäckt henne har i Sverige ?

Åh, då ska ni ju inte döpa honom till nån kvinnosakskvinna! Kan ju se lite roligt ut i tävlingslistorna..."å här kommer Ellen Key, valack..." :D

Det får väl bli nåt machonamn istället, typ Rambo eller Rocky, hehe. ;)

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 763
Senast: AbCdE
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 048
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 655
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka