Sorbe

Trådstartare
Bah. Försöker lägga in fonter på datorn, har ju lyckats tidigare på denna [har fått ny så känner mig inte riktigt hemma än] dator!

Jag laddar ner en från DaFont [det är gratis!] och sen har jag bara behövt flytta över de till fontmappen, men det är ju fel format nu! Ska inte det vara typ ttf eller något liknande?
Får bara upp en mapp med "Read me", ett dokument som visar hur bokstäverna ser ut och en bild som är gjord med fonten.
Vad gör jag för fel?

Sv: Fonter!

Först så klickar du ju på "Download pc/mac os x" som ju finns till höger om fonten på DaFont, och får ju upp en ruta där det ju finns tre olika alternativ, öppna, spara eller avbryt.

Klicka på öppna och sedan kommer det på min dator upp en ruta med WinZip där man ska klicka på "Use evaluation Version" (kan vara spec för min data, I don't know..)
och sedan kmr det upp en ny ruta med WinZip, där det står vad du vill ladda ner liksom. Som en beställning ser det ut som!

Då går du in på Kontrollpanelen - Teckensnitt
och sedan så drar du över namnet på fonten från WinZip rutan till teckensnittsmappen.

Hoppas det hjälpte (: Låter psyco med att det kmr upp en readme, :S

Ah! Det som är problemet, det kommer inte upp en ruta - jag har ju stängt av den! ;)

Ska prova nu! :)

Hm... Vilken är det man ändrar så man får tillbaka den där rutan? :confused:

Gå in på inställningar - innehåll och klicka på Undantag brevid blockera pop-upfönster. Där skriver du in adressen på sidan du vill tillåta popup-fönster på!

Asså, det fönstret jag vill ha upp är den där det står "öppna - spara" och sånt på.

Okej, det är alltså vanliga sparfönstret, men det ska inte ha någon inverkan på hur du får hem filerna. Det är nog upppackningen det är problem med då...
Högerklicka på filen du har laddat hem och tryck på "Packa upp"

Hm... Hela datorn är på engelska så är lite förvirrad, men jag hittade! Men jag har tydligen inte WinZip, kanske DET som är problemet! :D
Vart kan man ladda hem det?

Liknande trådar

Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
667
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 810
Senast: Imna
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 121
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar