domino

Trådstartare
Någon som kan hjälpa mig? När jag hämtar hem fonter och sparar i windows/fonts så kan jag inte använda dom.
Såg i en tråd att man skulle gå in på kontrollpanelen och teckensnitt och installera dom men de finns inte i listan där :confused: :crazy:
 
Sv: Fonter

Har du packat upp dom?
Oftast när man laddar hem fonter så är de nerpackade för att det ska gå snabbare att ladda hem. Och då måste man packa upp dom innan man kan installera dom (fast det går lika bra att bara kopiera de upppackade fontfilerna direkt in i font-mappen också).
 
Sv: Fonter

Hur packar jag upp dom då? :o När jag söker på dom i datorn så står det att de ligger i windows/fonts. Men när jag öppar mappen och ska installera de så finns de inte... :crazy:
 
Sv: Fonter

De behöver packas upp om de heter någonting.zip. Då får du ladda hem t.ex. winzip eller något annat zip-program för att kunna packa upp dem.
 
Sv: Fonter

Okej, tittade på egenskaper på filerna och där står det zip efter dom... Har laddat hem winzip nu. Men hur använder jag det. Har öppnat fonten och markerat, men sen då?
 
Senast ändrad:
Sv: Fonter

Har du en nyare version av windows (el kanske bara är xp?) så kan man göra det direkt i mappen.
Annars klickar du bara unzip när du markerat mappen i Winzip, då packas filerna upp och lägger sig i en ny mapp (beroende på vad du valt).
 
Sv: Fonter

Enklast att zippa är att bara dra ur dom från mappen.
Detta kan du göra på skrivbordet, sen installerar du dom via teckensnitt i kontrollpaneln.
För att de skall gå att installera så skall de heta Fontensnamn.ttf
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
949
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
597
Senast: WildHorse
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 717
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp