Fölvisning - ponny

ForeverYoung

Trådstartare
Jag har ett ridponnysto som fött sitt första föl i år. Mina planer var att visa fölet på fölvisning, och kanske om möjlighet finns även visa stoet för stamboksföring samtidigt. Jag gick därför ut på ASRP:s hemsida för att leta upp en lämplig utställning/visning. Jag kanske är helt ute och cyklar, men... Finns det bara en och den är i Nybro? Finns det någon annan möjlighet att visa fölet än på ASRP:s visningar? Hon kommer att registreras som Svensk Ridponny.

Om inte...
Tycker ni att det är värt att visa på fölvisning om det innebär att man måste åka 3,5 h?
Är det för tidigt att visa ett föl som bara kommer att vara drygt 6 veckor gammalt vid visningen?

Tacksam för tips och råd :)

Sv: Fölvisning - ponny

ASRP planerar en lokalutställning i Tystberga 22 augusti (se hemsidan, propositioner)
Dessutom kan man för att premiera och stamboksföra visa på sommarpremiering, se SH:s hemsida http://www.svehast.se/sh/

Sv: Fölvisning - ponny

Du kan visa pa alla SPAFs ponnyutstallningar for alla raser.
Man behover dock oftast bli medlem i den forening som anordnar utstallningen.
Vet inte var du bor men du hittar alla proppar pa SPAFs hemsida under kalender.

Liknande trådar

Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: warg
·
Avel Jag fick iår mitt första föl så jag känner mig väldigt novis på detta och har lite funderingar om registrering. Mamman är häst med...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: cirkus
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 701
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen