E

engelsett

När är det vanligt att fölpälsen släpper?
Jag har en shettisbäbis på tiomånader och han är fortfarande jättelurvig. Jag har aldrig haft shettis förut, kanske är de så. Börjar bli lite orolig. Kan det vara någon brist av nå´t slag?
Jag ska åka och köpa ett "Kolla masken" idag.
Har ni några förslag?
Tack för ett bra forum.

Sv: Fölpäls

När de släpper fölpälsen är väldigt individuellt, bland annat beroende på ras och yttre förhållanden, om de går på lösdrift eller står på stall t ex.
Hur som helst behöver du inte vara orolig för det. Vi har haft shettisföl som sett ut som "vuxna hästar" när de varit 6 månader, o andra, som nu, som ser ut som pälsbollar fast att de är 10 resp 12 månader. Det brukar bli hästar av dem ändå - för eller senare! :angel:

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 231
Senast: Juli0a
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 097
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 860
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 118
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?