fölmönstringsresultat

Fiorano

Trådstartare
Var hittar jag resultat från de olika visningsplatserna i Sverige? Hittar ingen gemensam resultatsamling på asvh´s sida. Men med tanke på att det är tidernas sämsta och rörigaste site så kan det vara jag som missar den... Om någon känner sog väldigt snäll får ni gärna länka till någon sida med resultat:)!

Sv: fölmönstringsresultat

Jag tror att du faktiskt kan hitta det på ASVH:s sida under unghästbedömning, föl och unghästar, resultat 2009, tror jag det var. Gå in och kolla igen så hittar du säkert något matnyttigt.

Alltså jag m¨ste vara helt blind. Under unghästbedömningar och via länken föl och premiering hittar jag endast en översikt över vilka bedmningar som finns???

Why oh why kan inte asvh skaffa sig en ordentlig webdesigner??? Finns ju menyer uppe och i båda sidorna och i mitten!!! jag får huvudvärk av den siten!

Klicka på knappen "unghästbedömning" i knappraden överst på första sidan

Klicka på knappen "Föl - premiering" i vänsterkanten

Scrolla och titta i höger kanten....Resultat 2009

Väldigt roligt att det gått så bra för Daminofölen:)

En annan hingst som hade få avkommor visade men där de gjort väldigt fina resultat är Rubinrot. Kanske lite underskattad och bortglömd? Där under späcklagret finns trots allt en hingst som var fantastisk som unghäst.

Ja visst är det roligt att Damino fölen får så bra poäng. När jag var på visning så när vi kom in sa dom ååå här kommer en till! fast vi inte ens hade blivit presenterade då!! Hans bäbisar har verkligen lämnat "avtryck" i aveln redan. Är ju en del föl kvar e Damino som ska bedömas, hoppas det går lika bra för dom. Lycka till alla med Daminofölisar :)

Skulle jag betäcka igen skulle det absolut bli med Damino SD igen!! :love:

Väldigt roligt att det gått så bra för Daminofölen:)

En annan hingst som hade få avkommor visade men där de gjort väldigt fina resultat är Rubinrot. Kanske lite underskattad och bortglömd? Där under späcklagret finns trots allt en hingst som var fantastisk som unghäst.

Jag är en av dem som verkligen bliit impad över hur väl Damino typar sina avkommor, de ser nästan ut att vara gjutna i samma form.. Undrar om det håller i sig..ska blli sp
annande att se avkommorna växa upp..

Jag kan också hålla med om vad du skriver om Rubinrot. Lättfödda hästar är ju inte heller att förakta i dessa spartider ;).
U

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Shaggy
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 100
Senast: super
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 585
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 421
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka