Följder av trolig förgiftning?

Vi lämnar inte ut uppgifter till någon som inte är ägaren eller en person som ägaren sagt ok till att lämna ut uppgifter till.

Dock är ju frågan som TS har en allmän fråga - dvs kan jag ge en hund som står på leverdiet pga höga levervärden efter en förgiftning godis? Det kan TS ringa och fråga vilken veterinärklinik som helst.
Generellt gäller - om hunden står på en medicinsk diet ska dieten följas strikt.
Vad gäller denna hund där levern nu återhämtat sig brukar vanlig kost sättas in igen men det överlåter jag till behandlande veterinär att avgöra.
En liten godis någon gång ibland vid inkallning skulle inte jag se som något problem i just detta fall.

Vi lämnar inte ut uppgifter till någon som inte är ägaren eller en person som ägaren sagt ok till att lämna ut uppgifter till.

Dock är ju frågan som TS har en allmän fråga - dvs kan jag ge en hund som står på leverdiet pga höga levervärden efter en förgiftning godis? Det kan TS ringa och fråga vilken veterinärklinik som helst.
Generellt gäller - om hunden står på en medicinsk diet ska dieten följas strikt.
Vad gäller denna hund där levern nu återhämtat sig brukar vanlig kost sättas in igen men det överlåter jag till behandlande veterinär att avgöra.
En liten godis någon gång ibland vid inkallning skulle inte jag se som något problem i just detta fall.
Tack för ditt svar. Det var ungefär så jag kände angående godiset. Det är minimala bitar och vi ger bara någon enstaka. Jag hoppas naturligtvis att jag ska få bättre info av ägaren i helgen när allt lugnat ner sig lite.

Jag vet, men alla ställen jag varit på har beslutat om tystnadsplikt rakt av. Vi får inte prata om våra patienter, på samma sätt som i humanvården.
Men då ska du väl inte hänvisa till lagstiftningen och Jordbruksverkets info,
om det är din arbetsgivares helt egna beslut.

Har just nu hand om en vovve vars matte ligger på sjukhus. Vovve äter specialfoder Hepatic på grund av en trolig förgiftning nu i höst. Hon hade så dåliga värden att dom trodde det var kört men nu ser allt ok ut.
Vi kan inte fråga matte hur mycket som helst så nu undrar jag om någon här vet.
Får man ge godis, mycket små bitar - vi behöver ju motivera vovve att komma på inkallning till oss.
Jag antar att tuggben av råhud inte är bra alls.
Är det något som direkt är farligt?
Du kan använda fodret som godis, men nej hunden bör inte äta godis. Om värdena är bättre kan det vara så att de är bättre just för att den går på strikt diet. Men såklart kan det vara att den återhämtat sig och klarar vanlig mat, men bättre strunta i det så länge.

Liknande trådar

S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 014
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur