T

Tette__

Undrar bara hur många kvadrat en godkänd fölbox för stor häst ska vara?

Sv: Fölbox

Ok, tack för svaret! Då räcker det alltså med 11kv åt min lilla plutt på 159 cm då :laugh: Då behöver jag inte fundera på det, för hennes box är större än så :)

tänk nu på att det är minsta tillåtna yta... jag rekomenderar att ha betydligt större!

min märr kommer ha 18 kvadratm box när den dagen kommer., och hon är 152 hög

KL

Och själv tycker jag det kvittar hur stor boxen är..dom lägger sig i alla fall i hörnen ;)

Jag skulle önska mig runda fölboxar. :D

AM

Jag har bara varit med om en fölning och den skedde utomhus en varm junidag förra året. Perfekt :)

Nu blir det ett föl i mars och vi har byggt om stallet pga det, och vi har nu gjort så att man enkelt kan ta bort mellanväggen. Då blir fölboxen iaf 19 kvm stor :)

Funkar nog inte..
Det blir alltid nån som då gnäller att det inte blir nåt skit i hörnen.. :D;)

Och hur ska sedan myndigheterna kunna räkna??

Antal rundmetrar?? Kvadratmetrarna blir ju skrotade eftersom det är fyra hörn där.
Nää det fixar dom inte..dom har inte sådana miniräknare. :devil:

AM

Med den allra enklaste form av högstadiematte så är det enkelt att räkna kvadratmeteryta även på runda ytor ;).

rxrxpi?

Men jag kan nog har rört till det från matten som jag inte var så bra på i skolan...:D

Vad ska man förresten ha emellan alla rundboxar? Jag ser framför mig en massa cylindrar utställda i ett stall och man får kryssa mellan dem för att komma till sadelkammaren o dyl. Näh, jag håller nog på fyrkansboxar och hästägarens instruktionsbok för dräktiga ston med tydlig skrift, eller varsin tv där de analfabetiska stona kan få information hur man inte ska ligga i fyrkanstsboxar.

Senast ändrad:

*kl* Vad sägs om sexkantiga boxar?!? ;)

Bra att den här frågan kom upp. Jag hade för mig att det var 16 kvm och håller på att bygga. Ville egentligen ha den större men det gick inte. Mätte lite nervöst och fick det till 16,15 kvm - yes jag klarade mig. Men är det 12 så har jag ju mycket tillgodo. Mina flickor är 154 cm höga ungefär.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 426
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Piaff
·
Skola & Jobb Undrar om någon här varit med om att de behövt sjukskriva sig under studierna? Jag kommer antagligen behöva vara borta från skolan i ca...
Svar
7
· Visningar
680
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka