Fölauktioner - ett verktyg för att sälja fölungar...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
C

clownen

Jag tycker at det är roligt att det är mycket på gång i avelsverige som knyter samman aveln och sporten! :bow: Jag tänker på dem två nya kanalerna för försäljning av fölungar, dvs ASVH:s ELITauktion och SSHS fölauktion.

Undrar vilken auktion som kommer att dra störst intresse och göra dem största pengarna? Det blir väldigt intressant att jämföra desa två.

Vad tror ni? Vilken auktion skulle ni helst sälja genom? Är det förresten någon här som tänkt att anmäla till någon av auktionerna om ni får möjlighet?

Eller är det någon som kan komma på fel sätt som skulle vara bra att få ut fölungar på?

Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för båda dessa tillställningar med många antal anmälda föl och många kronor som rullar! :D

Sv: Fölauktioner - ett verktyg för att sälja fölungar...

Spontant så föredrar jag SSHS-modellen som verkar mer inriktad på prestation. Jag hade en svag fundering på att anmäla ett av mina föl i år, men nu blir det inte så utan jag ska sälja en åring istället.

Nästa år funderar jag dock skarpt på det om det faller väl ut i år!

Ojdå!
ASVH:s vet jag om men SSHS kan någon berätta mer om den?

Eller är det någon som kan komma på fel sätt som skulle vara bra att få ut fölungar på?
Suck! Det ska stå: - Är det någon som kan komma på fler sätt som skulle vara bra att få ut fölungar på? Sorry! Men jag har en jäkla huvudvärk och stavar därefter...:crazy:

Svarar mig själv.. kom på att google finns.. :o Den auktionen var inget för mig.. :angel: Moder eller mormor skulle startat minst 140.. Någon som vet om det finns andra "ridhäst" auktioner? Vet ju att det finns ett antal auktioner på travsidan

Spontant så föredrar jag SSHS-modellen som verkar mer inriktad på prestation. Jag hade en svag fundering på att anmäla ett av mina föl i år, men nu blir det inte så utan jag ska sälja en åring istället.

Nästa år funderar jag dock skarpt på det om det faller väl ut i år!
Jag håller också den högre av samma anledning.

Svarar mig själv.. kom på att google finns.. :o Den auktionen var inget för mig.. :angel: Moder eller mormor skulle startat minst 140.. Någon som vet om det finns andra "ridhäst" auktioner? Vet ju att det finns ett antal auktioner på travsidan
Nej det är dom två fölauktionerna som halvbloden har.

Jag håller också den högre av samma anledning.

Jag kan däremot tycka att om fölungen har syskon i de klasserna som krävs av mamma/mormor så är det (minst) lika bra! Det ska jag klaga på tills nästa år ;)...

(annars får bara ett av mina föl vara med)

Jag kan däremot tycka att om fölungen har syskon i de klasserna som krävs av mamma/mormor så är det (minst) lika bra! Det ska jag klaga på tills nästa år ;)...

(annars får bara ett av mina föl vara med)
Det har jag redan sagt till om ;)

Jag är oerhört nyfiken på hur många intresseanmälningar som kommer in till SSHS. Många hoppas jag!

Va bra :p. Fattar inte hur de har tänkt, om de bara typ glömt... men det får vi se.

Ja, jag hoppas också det blir succé!
Jodå dem har allt tänkt, men det är första gången som detta sker och eftersom man inte vet vilket intresse eller gensvar man kommer att få, så ville man sätta en gräns någonstans. Vilket är förståeligt...

Dessutom så undrar jag hur m¨ånga föl som är avvanda i oktober ?

Jag hoppas också på riktigt stort intresse för dessa båda auktioner.
Eftersom vi gångartsavlar är det endast ASVH:s auktion som kan komma ifråga för vår del.

Vi kan nog kanske tänka oss att anmäla om vi nu skulle få resultat på något av fölen som möjliggör detta. Tyvärr tror jag kanske att just auktioner på föl kommer att ta lite tid att erablera i Sverige och just i inledningsskedet är det kanske många som backar för osäkerheten och att det för väldigt många också blir fråga om en lång resa för att kunna deltaga.

Men visst är det intressant och väldigt roligt att nya arenor för marknadsföring av våra uppfödningar etableras.

Är det också ett krav menar du?
Nej det vet jag inte om det är, men det utgår jag ifrån att dem bör vara. :confused: Dem ska ju veterinärbesiktigas innan försäljningen och den är ju bara dagsfärsk...

Men visst är det intressant och väldigt roligt att nya arenor för marknadsföring av våra uppfödningar etableras.
Absolut!

Jag funderar på om det i framtiden inte blir så att ASVH:s auktion blir en gångartsauktion och SSHS auktion blir en hoppauktion vad det gäller föl? Vad tror ni om det?

Men man måste ju kunna sälja dem även med mamman vid sidan, även om de inte kan levereras än?

Absolut!

Jag funderar på om det i framtiden inte blir så att ASVH:s auktion blir en gångartsauktion och SSHS auktion blir en hoppauktion vad det gäller föl? Vad tror ni om det?

Ja, det är ju rimligt att anta redan nu - det är ju oftast gångartsfölen som går i topp på fölvisningarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka