Föla utomhus

I

isla

undrar hur många här som låter sina ston föla utomhus och vilka som gjort det oväntat?

Sv: Föla utomhus

Vid fölningar f.o.m maj-juni så vill jag att de ska föla utomhus för att snabbare få ut dem på bete, endast två ston har (efter vaknätter inomhus) fölat oförhappandes ute på f.m & mitt på dan i slutet av April- mitten av Maj (ej synliga tecken)!

Sv: Föla utomhus

Det enda föl jag fött upp föddes utomhus i slutet av maj. Gick jättebra, men det är otrligt viktigt med övervakning så att inget händer med fölet och stängslet...

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 080
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets betäckningssäsong hos SWB är nu sammanfattad, och antalet betäckta ston har minskat - inte särskilt oväntat i en tid där många...
Svar
0
· Visningar
64
Senast: Gunnar
·
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
999
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix