Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tömkörde bara mitt sto med föl bredvid. Då fäste jag fölet i grimskaft så pass kort att fölet inte kunde ta sig framför mammans bog.Och jag fäste i dragringen på selen. Aldrig vara ensam dock när man gör så.Ialla fall inte i början.Allt måste ju vänjas in .
Hejsan!
Vi kör med våran fölis vid sidan. Fantastiskt bra träning inför framtida inkörning samt för miljöträning! Vi började med att en av oss gick bredvid och trädde in ett långt grimskaft genom dragringen men sen höll vi i istället för att binda utifall att det skulle bli panik eller nåt. Men det gick jättebra.
Nu binder vi fölis med en knut som går snabbt att dra upp om ngt skulle hända och vi binder henne kort så att hon inte kan ställa sig framför mamma. Jag har alltid någon med som kan ingripa om ngt skulle hända!
Lycka till!
*Puttar upp* Är det med fördel att även ha halsring på fölet? Någon som har bilder på hur ni fäster fast i selringen och hur grimskaftet löper fast i fölet? Är transportgrimskaft att föredra?
Hästmänniskan
Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här.
Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
Ekonomi & Juridik Vart i landet bor du? Kanske någon bukefalist känner till något tips. Jag vet iaf om några personer som tar sig an såna hästar och är...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.