Föl och navel

bukelist

Trådstartare
Hur ser naveln ut på ett två veckors föl? Är det som en torr grej eller hur ser det ut?
Någon som har bild?
Någon som har en bild på en svullen navel?
Hur ser det ut när naveln har ramlat bort?

Kanske dumma frågor, men ska till en vännina i morgon som är osäker på om allt står rätt till med hennes föl(första fölet).
Skulle vara intressant att se och lära sig.

Nu behöver ni inte hoppa på mig för frågorna!
Hon skulle ringa distriktsveterinären i morgon bitti men jag vill gärna höra era åsikter och se några bilder om det finns.

Sv: Föl och navel

Ja, man kan säga att den ser ut som en torr och skrumpen liten "grej". Naveln ska vara torr och fin och inte ha något läckage. Våra fölisar har tappat sina stumpar vid ca 4 veckors ålder. Hur menar du med svullen navel är det navelbråck du tänker på? Isåfall ska du kontakta veterinär.

Sv: Föl och navel

Så här såg min Meyja ut, 20 dagar gammal. Ingen närbild men man ser en torr skrumpen liten stump.
meyjaext.jpg

Jag har inte tänkt på när den trillade av, om den har trillat av.(Oj, blev jag en dålig fölmormor nu?)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 949
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 916
Övr. Barn Var osäker på vilket prefix jag skulle välja eftersom jag avser diskutera både förskola och skola, men det fick bli Skolbarn till slut...
Svar
18
· Visningar
6 034
Senast: Sol
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 684
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka