"Problemet" är ju också att så länge fölet diar så hålls produktionen igång så att säga. Är stoet dräktigt på nytt? Förstår du är rädd för ny juverinflammtion. Vad säger din veterinär?Nu har jag hållit på en vecka att utöka tiden isär under natten. Jag flyttar ihop dom vid 04 nu och då droppar det om henne! Det kanske är normalt? Jag är så himla rädd för mjölkstockning och juverinflammation igen. Känns som jag måste stanna på dom timmarna ett tag nu och fortsätta vara sömnlös
Jag har tagit bort allt kraftfoder, dragit ner lite på grovfodret (men bara det hon får på kvällen eftersom dom annars får gemensamt och Bansai måste ju äta ordentligt). Bansai får mycket mat när han står själv, med förhoppning om att han ska dia mindre. Har börjat motionera mamma lite lätt också.
Finns det något mer jag kan göra? Bansai är 7 månader nu. Fattar inte att hon producerar så mycket mjölk fortfarande. Men det kanske som sagt är normalt..
Jag hade nog inte gått upp på natten och flyttat ihop dom utan kanske låtit honom dia sista gången runt 22-23 och sen direkt tidigt på morgonen runt 06-07 istället. Då får du också sova lite mer sammanhållet.