Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så olika det kan vara mellan ston. I vårt fall handlar de nog mest om att Mamma mu vill ha tillbaka sin box. Vet att förra dräktigheten låg hon mycket inne och sov på nätterna men det är svårt med en snart 8 månaders klumpeduns som också ska dela på boxen. Nog för att Klumpen är söt och snäll men bäst och lyssna på Mamma mu De kommer få stå brevid varandra men ändå ha sina egna ytor på nätterna, vilket jag tror blir bra. Vi har ju låtit dem få vara med varandra så länge de fått plats i sin nuvarande box så att säga för att Majsan själv ska tala om när de börjar bli nog. Förr har vi varit snabbare med att de har börjat sova i egen box, i år har vi låtit tiden ha sin gilla gång. Hade vi haft lösdrift hade vi nog iaf väntat tills efter nyår iaf.Det känns som att mitt sto aldrig kommer tycka det är dags. Bansai biter i haserna och hänger i svansen och hon blir bara yttepytte sur. Jag hoppas hon kommer bli lättad när det är dags!
Det blir säkert bra för Maggan! Jag har också fått kompromissa med mina önskemål men man gör ju så gott man kan utifrån sina förutsättningar.Så olika det kan vara mellan ston. I vårt fall handlar de nog mest om att Mamma mu vill ha tillbaka sin box. Vet att förra dräktigheten låg hon mycket inne och sov på nätterna men det är svårt med en snart 8 månaders klumpeduns som också ska dela på boxen. Nog för att Klumpen är söt och snäll men bäst och lyssna på Mamma mu De kommer få stå brevid varandra men ändå ha sina egna ytor på nätterna, vilket jag tror blir bra. Vi har ju låtit dem få vara med varandra så länge de fått plats i sin nuvarande box så att säga för att Majsan själv ska tala om när de börjar bli nog. Förr har vi varit snabbare med att de har börjat sova i egen box, i år har vi låtit tiden ha sin gilla gång. Hade vi haft lösdrift hade vi nog iaf väntat tills efter nyår iaf.
Tycker överlag de är svårt, vi har frågat mer erfarna uppfödare osv hur de gör och ofta så säras de vid 6-7 månader och åker in på ny lösdrift med jämnåriga. Vi har ju inte de alternativet att tillgå även om Maggan åker så tidigt som möjligen under våren för att leka med jämnåriga. Vi försöker göra de bästa utifrån situationen och så har vi nog blivit mer överbeskyddande av Maggan pga av allt som hänt.
Mina fölisar är 7 månader nu, och de är rätt tydliga på att de INTE är redo att släppa sina mammor. De har fått stå i egen box upp till 2-2,5 timme i taget, men direkt de ser mig så börjar de humma och vilja gå tillbaks till mammorna.
Harrys mamma släpper honom knappt utom synhåll överhuvudtaget, vilket är extra jobbigt eftersom han måste tas bort inom kort. Medan Arielle's mamma är betydligt mindre engagerad i sin unge och nog skulle vilja vara i fred lite mera.
Mina fölisar är 7 månader nu, och de är rätt tydliga på att de INTE är redo att släppa sina mammor. De har fått stå i egen box upp till 2-2,5 timme i taget, men direkt de ser mig så börjar de humma och vilja gå tillbaks till mammorna.
Harrys mamma släpper honom knappt utom synhåll överhuvudtaget, vilket är extra jobbigt eftersom han måste tas bort inom kort. Medan Arielle's mamma är betydligt mindre engagerad i sin unge och nog skulle vilja vara i fred lite mera.