Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag mäter varje månad på alla fölen. För lite statistisk för mig själv genom mäta dem och jämföra med deras blodslinjer osv. Är din redan 135 som 3 månaders blir den nog rätt så stor
Vet inte riktigt om det är till ngn ”hjälp” med min statistisk för andra då den är uppförd efter mina sto och stammarna men 3 månaders fölen har legat allt ifrån 120-131 cm. Den som var 131 cm växte sedan 10(!!) cm på en månad. Den är 5 år nu. Röntgad ua överallt och är 172 cm hög. Växer ev ngt litet tillSpännande, har du nå statistik och dela med dig av?
Vad har dina legat på kring 3 månader?
Haha det här inlägget hamnade i fel tråd. Men nu är ni dubbeluppdaterade.Nio veckor senare och vi är snart i hamn. Nu behöver vi bara fortsätta hålla efter med raspen. Beslag ligger inte och flåsar oss i nacken mer.
Ingen bild idag tyvärr men snart snart så är även höger bak helt bra.
Jättefin!Allan blir 15 veckor i helgen. Växer så det knakar han med! Är otroligt trevlig och lättsam, precis som mamman och storebror. Har fått bekräftat att han är bokad och kommer att få flytta till sin storebror efter avvänjning (slutet av september isch). Känns super!
Benen ser fina ut nu. Har haft hovis ute varannan vecka men nu avvaktar vi tre veckor till nästa sväng om det inte sticker åt nåt håll.
Är väldigt bra stämning i flocken också, han leker som en tokig med sin kompis och mammahästarna kliar varann och turas om att vara barnvakt. Igår när jag släppte ut Allan när hovis var klar var det tydligt att det var mor och son och han stod länge och snuttade. Tror inte det kommer nåt, är nog mest tröst. Men har märkt att han även snor käk av sin polare när den mamman inte riktigt är med på att det är fel föl som diar.
Har fällt all fölpäls förutom på benen nu, har så magiskt vacker färg.
Visa bifogad fil 75257
Jag skulle skicka iväg så snart det var möjligt. För mig är det otroligt viktigt med jämnåriga till de små.Hur kommer ni hålla era ston och föl i höst och vinter?
Innan Falki föddes var planen att föl+sto skulle bonda hemma nån månad och sen flytta till ett sto och fölbete några mil bort. Tanken var att de sen skulle gå där fram till avvänjningen nästa vår då stoet skulle plockas hem.
I och med Falkis ben har jag ju fått agera annorlunda. I vårt stall går de på bete dagtid och står inne nattetid.
Än är han inte såpass bra att jag vågar ha honom ute dygnet runt med lekkompisar. Han behöver fortfarande vilan han får nattetid.
Men nu velar jag om de ska få gå kvar hemma såhär fram till avvänjning och då skicka iväg honom till hingstflock, eller om jag ska skicka båda till sto+fölflock senare i höst…
De kommer gå hemma sen på vårkanten åker Maggan på inkörning och bete med jämnåriga över sommaren.Hur kommer ni hålla era ston och föl i höst och vinter?
Innan Falki föddes var planen att föl+sto skulle bonda hemma nån månad och sen flytta till ett sto och fölbete några mil bort. Tanken var att de sen skulle gå där fram till avvänjningen nästa vår då stoet skulle plockas hem.
I och med Falkis ben har jag ju fått agera annorlunda. I vårt stall går de på bete dagtid och står inne nattetid.
Än är han inte såpass bra att jag vågar ha honom ute dygnet runt med lekkompisar. Han behöver fortfarande vilan han får nattetid.
Men nu velar jag om de ska få gå kvar hemma såhär fram till avvänjning och då skicka iväg honom till hingstflock, eller om jag ska skicka båda till sto+fölflock senare i höst…
Gör det som du blir lugnast i magen av.Hur kommer ni hålla era ston och föl i höst och vinter?
Idag är Bansai 12 veckor Jag försökte mäta honom hjälpligt ute i hagen, högst oklart men typ 123-125 cm!
Förmodligen växte han en bit på studs när katten kom ut i hagen
Visa bifogad fil 75447