Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mammahäst lär bäbis hur man leker på ridbanan...Visa bifogad fil 69901
Stort grattis! Nemo är ett bra namnNu hoppar jag in här Doris fick ett ljuvligt hingstföl den 20/5,kl.20.10 på 344 dygn.
e. Gasque RP 165 - Canterbury-Claudius RP 176
Hans smeknamn kommer att bli Nemo (ev.döps han till det med ) hans mamma kallas för Doris.
I går natt 01.30 kom ett hingstföl.
E Newportw-clarimo- patricius XX
Allt gick bra, men lät lite med andningen först, så ska göra en foal check idag för säkerhets skull.
Men han är pigg, stark och äter,kissar,bajsar som han ska.
Väldigt olika tycker jag, vissa hänger den nere för direkt och alltid medan andra gömmer den.En stilla undran, när kommer snoppen "fram" på hingstfölen? Jag kan inte minnas att det tagit så lång tid... Men Allan har den liksom gömd uppe i magen fortfarande.
I går natt 01.30 kom ett hingstföl.
E Newportw-clarimo- patricius XX
Allt gick bra, men lät lite med andningen först, så ska göra en foal check idag för säkerhets skull.
Men han är pigg, stark och äter,kissar,bajsar som han ska.
Grattis, hoppas den goda hälsan håller i sig. De första timmarna är alltid skitjobbiga tycker jag, så mycket som ska fungera innan man kan sitta lugnt i båten Vill också ha en fux med bläs!
Jättefin, grattis! Måste bara fråga, exakt vad innebär en foal check? Veterinärarna här verkar inte vara bekannta med termen. Är det blodprov? (iGG?) och/eller annan typ av koll?
Är väl dags att introducera nyaste tillskottet här med, hon är ju redan två dagar gammal nu!
Har i dag haft veterinärbesök (matte är möjligtvis lite extra nojjig efter förra fölet), besökt lösdriften ett par gånger (regnade däremellan så vågade inte lämna dom ute, nojjig var det ja) og fått springa i stooora hagen.
Arielle ska hon heta, och hon är helt underbar.
Vilken bild
Vad är det för stam på den? Väldigt fin
Foalcheck (SNAP foal) är ett snabbtest för att mäta halten av Immunglobulin G hos fölet.Jättefin, grattis! Måste bara fråga, exakt vad innebär en foal check? Veterinärarna här verkar inte vara bekannta med termen. Är det blodprov? (iGG?) och/eller annan typ av koll?
Man behöver väl ofta hormonbehandla stoet för att de ska acceptera en ny fölunge? Jag tycker inte ni ska byta utan att prova att hormonbehandla först. Usch, jag lider med digSå roligt att se era fina fölisar!
Här är det mindre muntert. Igår fick vi tag på en amma bara 30 min bort. Åkte på kvällen och har kämpat hela natten för att få stoet att acceptera ett nytt föl. Hon står med massor av mjölk och fölis har fått dia med brems och handduk för ögonen, men däremellan försöker hon ta ihjäl honom. Han är jättehungrig och har blivit vansinnigt stark bara på de här timmarna när han äntligen fått i sig ordentligt med mat. Inte lätt att tygla honom och samtidigt försöka hålla stoet... Men det blir inte bättre så vi får så lov att avbryta. Så strax styr vi kosan mot ett nordsvenskt sto som vi blivit erbjuden att prova ha honom hos som tvilling. Funkar det inte så får han följa med hem ikväll så får vi flaskmata... Och hemma gapar boxen tom efter mamma häst. Jag har inte ens hunnit sörja, vi får väl se när den verkligheten kommer ikapp.
Hon blev behandlad, det fungerade inte.Man behöver väl ofta hormonbehandla stoet för att de ska acceptera en ny fölunge? Jag tycker inte ni ska byta utan att prova att hormonbehandla först. Usch, jag lider med dig
beklagar verkligenSå roligt att se era fina fölisar!
Här är det mindre muntert. Igår fick vi tag på en amma bara 30 min bort. Åkte på kvällen och har kämpat hela natten för att få stoet att acceptera ett nytt föl. Hon står med massor av mjölk och fölis har fått dia med brems och handduk för ögonen, men däremellan försöker hon ta ihjäl honom. Han är jättehungrig och har blivit vansinnigt stark bara på de här timmarna när han äntligen fått i sig ordentligt med mat. Inte lätt att tygla honom och samtidigt försöka hålla stoet... Men det blir inte bättre så vi får så lov att avbryta. Så strax styr vi kosan mot ett nordsvenskt sto som vi blivit erbjuden att prova ha honom hos som tvilling. Funkar det inte så får han följa med hem ikväll så får vi flaskmata... Och hemma gapar boxen tom efter mamma häst. Jag har inte ens hunnit sörja, vi får väl se när den verkligheten kommer ikapp.
Så roligt att se era fina fölisar!
Fina fina Queenie Så ledsen för er skullSå roligt att se era fina fölisar!