Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här är hon. Lilla Fairy Pool KGL, Älvan. Lilla hästen som höll på att dö som föl. Hon har växt upp till en snäll och trevlig treåring.
Nelly vilar fortfarande, men när det är dags så tänkte jag promenera och jobba en del från marken innan jag börjar rida.Min har vilat sedan mitten av Maj men tänker ev börja lite lugnt här snart..
Hur gör ni när ni sätter igång bebisarna?
Jag har tänkt låta dottern rida och promenera med vid hand lite små turer ett litet tag i början iallafall.
Tycker han varit lite småstissig i gången sådär när han varit ensam men inget oöverkomligt.
Jag tycker Nelly är lite tunn. Hennes beteskompisar är jättetjocka men hon är rätt så slank. Egentligen lagom hull över revbenen men överlinjen är tunn. Har fodrat på en del nu, men samtidigt vet jag inte hur rund/musklad överlinje man kan förvänta sig att de ska ha i den här åldern när hon dessutom inte har arbetats under sommaren. Hur tänker ni?
Visa bifogad fil 35422
Bild från tidigare i somras, hon ser ganska lik ut nu. Kanske lite tunnare.
Ja, jag har landat i det jag också. Var lite hispig där ett tag och gick och klämde och kände på hull och muskler hela tiden. HönsmatteJag tänker att det inte är så konstigt om överlinjen är lite muskelfattig, de jobbade inte mkt i våras och så har de gått på bete hela sommaren. Kanske öka proteinet nu när ni börjar jobba igen?
Ja, jag har landat i det jag också. Var lite hispig där ett tag och gick och klämde och kände på hull och muskler hela tiden. Hönsmatte
Men hon är nog helt normal nu. Inte byggd som en köttbulle heller
Blir bra att justera upp när vilan är över!
Min har också fallit ur en del i överlinjen över sommaren. Det har han kompenserat med att få en rejäl kalaskula! Han ser inte riktigt klok ut
Han är dessutom världens hungrigaste häst så inte helt lätt att banta honom heller...