Ägaren frågade i våras om jag ville ha henne på prov, för då skulle hon enligt veterinär sättas igång på mjukt underlag och ägaren har inte ordentlig ridbana. Jag tyckte att det var ett bra sätt att få lära känna hästen innan jag tog beslut om köp och trodde då att det rörde sig om ca 1 månad prövotid.
Ägaren har flera gånger erbjudit att ta hem hästen men jag har sagt att hon kan vara kvar, det har varit rätt så segt där man hela tiden har trott att hon ”snart” blir bra..
Det har ju dessutom varit viloperiod för unghästar så jag resonerade att jag inte hade ridit ngt även om jag köpt annan häst..
Jag står ju ändå med stallplatsen som ska betalas så jag har tänkt att jag kan ha kvar henne sålänge jag är inställd på köp/har hopp om att det kan bli köp inom rimlig tid. Gillar hästen väldigt mycket och känner att hon är värd att vänta lite på, sen är bara frågan hur länge jag ska vänta. Hoppas MRI hjälper mig i det beslutet!
Jag har en bra relation med ägaren, hon bor nära och vi har flera gemensamma vänner så det har flutit på smidigt. Hade nog inte gjort såhär om det var någon random säljare.