Hur stora är era åringar nu?
Min är 13 mån och 154 cm hög e Total Hope
Och hur stora beräknas de bli ?
Sist han mättes var i mars (10 månader) och då var han ca 146 cm. Beräknas bli ca 170
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag lämna jag min lilla tjej på sommarbete. Där hon kommer leka med andra I hennes ålder. Hon skötte sig exemplariskt under transportresan. Sen tydde hon sig direkt till ett av de äldre stona i flocken de går i väldigt kuperade stora hagar så hon kommer säkert sätta fina muskler. Någon mer som lämnat på bete el ska?
Igor blev ett år den 5e maj och mättes häromdagen direkt efter verkning till ca 142, hans kompis är ett par cm högre.
Igor är såld! Han kommer bli äkta norrlänning! Han kommer gå kvar på bete över sommaren så det ska väl bli nån form av betessläpp framåt månadsskiftet. Än är det bara brunt och torrt överallt så det beror mest på hur fet behagar växa!
Ska försöka ta maskprov på dem också... Hur gör ni andra då? Köper ni såna där lådor från apoteket eller gör ni på annat sätt?
Tagit egna påsar och lämnat till veterinären. Går jättesnabbt, vi lämnade in prov på hela stallet måndag fm och tisdag kväll fick jag in recept på maskmedel.
Vilken lurvtuss!Har läst och beundrat era söta små som blivit större ett tag, så dags att visa min  Har en -16 sen några månader, ett islandsföl Är ca 10mån så har ett tag att lära mig att han inte kan vara fölis länge
Blev plötsligt sommar o han har massa päls kvar, svettig o krullig i pälsen igår. Idag har vi redan 20grader i skuggan kl 9, stackarn lär smälta bort. Hur mycket har era fält?
Har läst och beundrat era söta små som blivit större ett tag, så dags att visa min  Har en -16 sen några månader, ett islandsföl Är ca 10mån så har ett tag att lära mig att han inte kan vara fölis länge
Blev plötsligt sommar o han har massa päls kvar, svettig o krullig i pälsen igår. Idag har vi redan 20grader i skuggan kl 9, stackarn lär smälta bort. Hur mycket har era fält?