Kan du inte lägga upp en bild på henneÄlvan går på bete och har det bra. Blivit alldeles rund om magen.
Tänkte hon skulle få löshoppa ett par gånger senare i sommar.
Min lilla kämpe. heart
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du inte lägga upp en bild på henneÄlvan går på bete och har det bra. Blivit alldeles rund om magen.
Tänkte hon skulle få löshoppa ett par gånger senare i sommar.
Min lilla kämpe. heart
Så snart jag sitter vid en dator. Fattar inte hur jag delar bilder på Facebook till bukefalos på min telefon.Kan du inte lägga upp en bild på henne
Nä på telefonen kan inte jag heller ja måste också sitta vid datornSå snart jag sitter vid en dator. Fattar inte hur jag delar bilder på Facebook till bukefalos på min telefon.
Jag tror det kan vara lite svårt i efterhand, men vet ju väldigt få detaljer. För antinge så har du köpt henne innan du hämtade henne och då var hon din hos uppfödaren och skadade sig medan du ägde henne. Eller så skadade hon sig innan du hämtade+köpte henne och då var du antagligen medveten när du kom dit och skulle köpa+hämta henne att hon var skadad och har därför accepterat det vid köpet.Med tanke på att min lilla tjej var skadad när jag hämtade henne hade ni bett om en viss återbetalning eller lite hjälp på veterinärkostnader?
Jag tycker det är jobbigt och orkar inte bry mig. Men min sambo tycker jag ska ta det med säljaren.
Jag hoppas att hon kommer hålla i framtiden och min tanke är ej att sälja henne, men antar att priset kommer bli nedsatt pga att hon haft en gaffelbandsskada.
Har kollat med hästjurist och så som det har varit så har jag rätten till reducerat pris eller liknande, jag la handpenning och betalade fullt efter hämtning, jag besiktigade dock henne aldrig då veterinären som var ute på skadan satte diagnosen lymfganit och hjärta mm var bra så då kände jag att det inte behövdes och att lymfganit inte är något jätteproblem trots allt. Men samtidigt när man "känner" uppfödaren och kommer träffa henne relativt ofta så känns det lite "pinsamt" tycker jag och spec nu när en utav hennes hästar stått på klinik länge pga olycka och kostat en slant....Jag tror det kan vara lite svårt i efterhand, men vet ju väldigt få detaljer. För antinge så har du köpt henne innan du hämtade henne och då var hon din hos uppfödaren och skadade sig medan du ägde henne. Eller så skadade hon sig innan du hämtade+köpte henne och då var du antagligen medveten när du kom dit och skulle köpa+hämta henne att hon var skadad och har därför accepterat det vid köpet.
Men det är mer juridiskt vad jag som lekman tror. Sedan kan man ju göra deals till din fördel ändå för att säljaren vill att du ska vara nöjd kund typ.
Aha då kan det nog vara aktuellt Prova först att bara skicka förslag skriftligen (för att ha papper på allt och innan man börjar dra in advokater som kostar multum).Har kollat med hästjurist och så som det har varit så har jag rätten till reducerat pris eller liknande, jag la handpenning och betalade fullt efter hämtning, jag besiktigade dock henne aldrig då veterinären som var ute på skadan satte diagnosen lymfganit och hjärta mm var bra så då kände jag att det inte behövdes och att lymfganit inte är något jätteproblem trots allt. Men samtidigt när man "känner" uppfödaren och kommer träffa henne relativt ofta så känns det lite "pinsamt" tycker jag och spec nu när en utav hennes hästar stått på klinik länge pga olycka och kostat en slant....
Sällar mig till klubben,drygt 200 000kr fattigare trots att jag gjorde allt rätt.Aha då kan det nog vara aktuellt Prova först att bara skicka förslag skriftligen (för att ha papper på allt och innan man börjar dra in advokater som kostar multum).
En varning bara; bara för att du har rätten enligt dig, advokater och de flesta normalt funtade människor betyder inte att du kommer vinna det i en rättstvist. /500.000kr fattigare efter förlorad rättstvist om köp av häst.
Uscha fy det lät inget roligt allsAha då kan det nog vara aktuellt Prova först att bara skicka förslag skriftligen (för att ha papper på allt och innan man börjar dra in advokater som kostar multum).
En varning bara; bara för att du har rätten enligt dig, advokater och de flesta normalt funtade människor betyder inte att du kommer vinna det i en rättstvist. /500.000kr fattigare efter förlorad rättstvist om köp av häst.
Uscha fy det lät inget roligt alls
Nä skulle aldrig driva det om man säger så utan jag funderar på om jag ens ska kunna med och lägga fram det som ett förslag till säljaren, men vill inte verka snål eller så och att det ska bli snack från alla håll och kanter....