Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag beklagar verkligen. Förlorade ett föl mycket tragiskt så förstår hur du känner dig. Hoppas du hittar styrka att fortsätta.Jag lämnar tråden i stor sorg. Min vackra guldhäst springer numera på de evigt gröna ängarna.
Det hände så plötsligt, från en stund till en annan fanns han inte kvar längre. Veterinären gissade på aortaruptur. Han hittades livlös i hagen av stallägaren, som bara någon timme tidigare sett honom stå med sina kompisar precis som vanligt. När jag kom dit var det bara ett skal som låg där stelt på marken. Allt som var han var redan borta.
Det gör så ont. Jag fick inte ens säga hejdå och tacka honom för allt bra han tillfört i mitt liv. Inte se hans busiga blick en sista gång .
Han skulle ju bli min nya stjärna. Min själsfrände på fyra ben, som kändes rätt ända in i hjärtat direkt när jag såg annonsbilden. Den häst jag drömt om i 15 år och nu äntligen fått möjlighet att köpa. Den enda som kunde vända en dålig dag till en bra genom att bara existera.
Nu är alla planer och lycka borta med honom. Det blir ingen tömkörning som ska tas upp i höst, ingen inkörning nästa år, ingen inridning att se fram emot framöver med skräckblandad förtjusning. Inga mysiga skogspromenader med en ständig följeslagare, ingen blick som säger "SÅG du vad duktig jag var?!" efter att ha lyft en hov på kommando, ingen bästa vän som frivilligt lämnar flocken för att komma fram till mig och följa med ut på nya äventyr. Fy fan vad det gör ont.
Tack för allt Wally. Tack för den tid vi fick ihop, för alla skratt du gett mig och för alla gånger du funnits där och varit min klippa när allting känts värdelöst. Tack för allt du lärt mig och för allt jag fick lära dig. För evigt saknad.
Min Älva är ingen Älva länge.
Idag på betet så fick hon för sig att hon skulle visa sig stor och tuff. Kom med slickade öron och skulle resa sig mot mig. Jag hade hennes flugmask i handen så hon fick sig en känga. Sen följde hon bara efter mig....lömsk men på behörigt avstånd. Vet inte vad som for i henne. Hon har alltid varit så snäll. Tror hon behöver komma tillbaka till de sura tanterna här hemma. Där sticker hon inte upp.
Någon som har haft samma erfarenhet?
Mina andra hingstföl har då aldrig testat något sånt. Slyngel är hon. Får vara extra observant när jag är i hagen hos henne.