Jag som just hittat in i den här tråden står nu med åring på boxvila och med oviss framtid. Så snabbt saker kan vända. Förra helgen hittade jag honom på tre ben med vänster has mer än dubbelt så bred som den brukar vara, och ett sticksår. In på akutklinik och spola leden, och sedan blev han kvar där hela veckan fram tills i fredags. Något har penetrerat leden, och nu står han på metacam och något penicillin. Just nu feberfri men inte med så stor marginal som jag hade önskat, lite gallig has fortfarande men mycket mycket bättre än innan. Och hältan är så vitt vi kan se borta. Boxvila eller boxstor hage i fyra veckor, så får vi se sedan. I morgon får han sista injektionen penicillin, så det är bara att hålla tummarna att det inte blir sämre igen efter det.
Jag har dessutom kämpat med att få upp honom i vikt, och på dagarna på kliniken har han tappat allt igen. Men han är åtminstone hemma, pigg och glad. Jag klickertränar honom som lite aktivering, och även om han verkligen längtar efter att få gå ut och busa är han riktigt duktig för att aldrig ha stått på box förut. Vi har bara tränat korta stunder då han fått foder, men han tar det hela med ro. Idag fick han gå ut i en liten, liten hage också och var väldigt nöjd över att få beta gräs igen.
På kliniken var han också fantastiskt duktig. Nyfiken och lugn:
https://www.instagram.com/p/BXOCtrkAwJG/?taken-by=leeloandfriends (Det ville inte bli en bild, men tja. Här är länk till bild iallafall. )
Jag har dessutom kämpat med att få upp honom i vikt, och på dagarna på kliniken har han tappat allt igen. Men han är åtminstone hemma, pigg och glad. Jag klickertränar honom som lite aktivering, och även om han verkligen längtar efter att få gå ut och busa är han riktigt duktig för att aldrig ha stått på box förut. Vi har bara tränat korta stunder då han fått foder, men han tar det hela med ro. Idag fick han gå ut i en liten, liten hage också och var väldigt nöjd över att få beta gräs igen.
På kliniken var han också fantastiskt duktig. Nyfiken och lugn:
https://www.instagram.com/p/BXOCtrkAwJG/?taken-by=leeloandfriends (Det ville inte bli en bild, men tja. Här är länk till bild iallafall. )