Vad jobbigt med så mycket attityd... Igor knöt jag fast i morsan å sen gick vi. Då kunde han böka bäst han ville men hade inget att säga till om. Det låter väl som en idé att skicka iväg henne över sommaren med andra hästar, det är oftast den bästa uppfostran!
Kl
Angående sommaren så har jag ett toppenfint hingstbete som jag ska ragga lite hästar till. Det är ett av jobbets stora beten, ett helt underbart läge med massor av backar och med skog och åker i olika partier. Rinnande vatten från en kallkälla men ska kolla med en som bor intill om man kan få dra slang till en vattenkopp istället. Finns garanterat mat för tio hästar hela sommaren, tänkte göra annons om ettåriga hingstar samt äldre valacker, vill gärna ha en blandad åldersgrupp. Helst nån som är 10 eller äldre också. Börjat bli lite nervös för att ro hela grejen och ansvara för staket osv. Hoppas verkligen inte det kommen nån rymmare! Det är ju som sagt en gammal kohage, välskött men med rätt låga stolpar. Jag ska sätta en extra vit tråd längst upp runt hela hagen men hoppas det inte blir för lågt.
Vad heter närmaste ort? Har en bekant med ettårshingst som letar bete.