Ja, men då gäller det att skivan sitter fast...
Ja givetvis, annars funkar det ju inte. Spånbalar blir för hala och hålls inte på plats är min erfarenhet. Bättre med hö- eller halmbalar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, men då gäller det att skivan sitter fast...
Ja givetvis, annars funkar det ju inte. Spånbalar blir för hala och hålls inte på plats är min erfarenhet. Bättre med hö- eller halmbalar.
Inspirerad av @Habina och hennes Ricky har jag testat att släppa min guldhäst lös när vi är ute i skogen. Han sköter sig i det närmaste perfekt, så nu har han fått gå lös vid flera tillfällen. Han har dock alltid grimskaftet hängande runt halsen så att vi ska kunna ta tag i honom om det dyker upp någon annan. Skulle han mot all förmodan dra hem så finns det inga bilvägar som behöver korsas, annars hade jag nog aldrig vågat testa
Min ska ut på bete den 1 juni. Han kommer gå ihop med den ettåring han delar lösdrift med nu, och två "medelålders" valacker som dom gått tråd-i-tråd med en period. Det känns skönt att veta att dom känner varandra rätt bra, men framförallt att han kommer få vika sig för de två andra valackerna. Nu är han lite väl stöddig, och kör både med sin jämnåriga kompis och den äldre valacken som går med dom på lösdriften, så det vore skönt om han togs ner på marken och kunde släppa sitt storhetsvansinne. Han sköter sig bra med mig, men har lite dålig respekt mot andra hästar/människor (främst min icke hästvana sambo) eftersom han aldrig stöter på motstånd från dom.Idag lämna jag min lilla tjej på sommarbete. Där hon kommer leka med andra I hennes ålder. Hon skötte sig exemplariskt under transportresan. Sen tydde hon sig direkt till ett av de äldre stona i flocken de går i väldigt kuperade stora hagar så hon kommer säkert sätta fina muskler. Någon mer som lämnat på bete el ska?
Idag lämna jag min lilla tjej på sommarbete. Där hon kommer leka med andra I hennes ålder. Hon skötte sig exemplariskt under transportresan. Sen tydde hon sig direkt till ett av de äldre stona i flocken de går i väldigt kuperade stora hagar så hon kommer säkert sätta fina muskler. Någon mer som lämnat på bete el ska?
Idag lämna jag min lilla tjej på sommarbete. Där hon kommer leka med andra I hennes ålder. Hon skötte sig exemplariskt under transportresan. Sen tydde hon sig direkt till ett av de äldre stona i flocken de går i väldigt kuperade stora hagar så hon kommer säkert sätta fina muskler. Någon mer som lämnat på bete el ska?