Jädrans mög alltså, lilleman är dålig i magen igen. Alltså inte diarréig utan pruttig. Bajset är lite mjukt och så men i bollar, det är bara det att han är så kladdig i rumpan, jag blir tokig. Han stod inne i natt och fick Gastro Support och lite ProViva. Ska köpa det där Quick Fix tänkte jag och se om det gör nån skillnad. Fattar inte vad det är han reagerar på, om det är hösilaget kanske. Det är dundervärden i det och han har gått på hösilage hela livet fram tills nu utan problem.
Jag ska ta träckprov på samtliga hästar här framöver men det är för nära inpå avmaskningen så det känns inte värt att göra det ännu, lilleman maskades med Axilur innan flytt p.g.a spolmask och det är bara några veckor sedan.
Den mest logiska förklaringen till den dåliga magen borde vara upprepad antibiotikabehandling och sen avmaskning på det, i nära anslutning till varandra. Men fattar inte varför det kommer tillbaka när han var så fin för några veckor sedan. Har inte haft möjlighet att ge Gastron på ett par veckor då jag varit bortrest men han var fin i magen rätt länge innan jag åkte.
Diar han fortfarande? De äter ju inga mängder hösilage i början, när han väl börjar äta mer blir det kanske för mycket?
Min valack som fick förstörd tarm som föl kan fortfarande reagera på hösilage ibland, han blir fyra år i år.